
Wallapop va tancar el seu exercici fiscal del 2024 amb unes pèrdues globals de 25 milions d'euros, cosa que suposa un descens del 18% respecte als números vermells de 30 milions d'un any abans, segons ha informat la companyia, que ha assolit per primera vegada el break even o llindar de rendibilitat en les seves operacions al mercat espanyol. La firma catalana va assolir una facturació total de 101 milions d'euros, amb un increment del 13% respecte als 89,6 milions d'euros de l'exercici anterior.
Wallapop ha atribuït els números vermells a "les inversions estratègiques realitzades durant l'any", entre les quals destaquen el desenvolupament de la seva plataforma i el procés d'expansió amb focus a Itàlia i Portugal. L'empresa ha indicat que, en línia amb el seu objectiu de consolidar-se com a plataforma líder en la compravenda d'articles reutilitzats al sud d'Europa, la xifra de pèrdues es qualifica com "una cosa natural" en aquesta etapa de creixement i inversió.
D'entre les diferents divisions de l'empresa, Wallapop Envíos, el servei de comerç electrònic intermediat de la companyia, és el producte que més volum de negoci genera, amb una facturació el 2024 de més de 74 milions d'euros, un 12% més.
Per la seva banda, els serveis de visibilitat oferts als usuaris han generat uns ingressos de més de 22 milions d'euros, que, davant dels 17 milions d'euros el 2023, suposa un increment del 27,6% en aquesta via de monetització. Wallapop ha precisat que les operacions de la firma al mercat espanyol ja presenten resultats positius, una dada que apunta a l'"evolució positiva" del negoci.
La rendibilitat, objectiu per al proper exercici
"Durant els últims anys, la companyia ha treballat en un pla estratègic que busca assolir la situació de rendibilitat sobre la base d'un creixement sostingut, la millora dels marges i l'increment de la facturació", ha detallat la firma catalana, que així mateix ha assenyalat que gràcies a aquesta estratègia espera assolir la rendibilitat en el consolidat del negoci ordinari en el proper exercici.
A més, després de l'adquisició de Wallapop per part de la multinacional sud-coreana Naver, operació avalada per la majoria dels accionistes i pendent d'autoritzacions reguladores, la companyia comptarà amb un "impuls addicional per accelerar el seu creixement".
En concret, aquest suport li permetrà "potenciar la seva capacitat d'innovació recolzant-se en l'experiència de Naver en cerques, publicitat, pagaments i desenvolupament de plataformes C2C (client a client per les seves sigles en anglès) internacionals", alhora que "reforçarà les seves capacitats tecnològiques per mantenir el lideratge i ampliar el seu impacte als mercats en què opera".