L'aeroport de Lleida-Alguaire inaugura la primera base de vehicles aeris autònoms d'Europa

L'empresa xinesa EHang, propietària del centre, ha escollit l'aeroport lleidetà per les seves instal·lacions modernes i el seu "esperit innovador"

Vehicle aeri autònom de l'empresa xinesa EHang enlairant-se a l'aeroport d'Alguaire | ACN Vehicle aeri autònom de l'empresa xinesa EHang enlairant-se a l'aeroport d'Alguaire | ACN

L'empresa xinesa EHang ha inaugurat aquest dimarts el primer centre d'operacions de vehicles aeris autònoms d'Europa, ubicat a l'aeroport de Lleida-Alguaire. L'espai servirà per testejar els cotxes voladors dedicats a la logística i al transport de viatgers d'aquesta firma líder mundial en solucions en mobilitat aèria no tripulada. EHang ha escollit l'aeroport lleidatà, entre altres, per les seves instal·lacions modernes i el seu "esperit innovador", ha explicat la COO d'EHang Espanya i Llatinoamèrica, Victoria Jing Xiang, que ha afegit que treballaran per promoure aquesta indústria a Europa. L'acte ha comptat amb un vol de demostració del seu model d'aerotaxi EH216-S.

La nova base de proves és fruit de l'acord de col·laboració entre EHang i Aeroports de Catalunya, el primer que la firma xinesa signa amb un aeroport a tot el món. Gràcies a aquest, l'empresa podrà utilitzar unes naus, que faran de centre d'operacions, i fer proves al vertiport, una base per a enlairaments i aterratges verticals.

L'acord és el primer que la firma xinesa signa amb un aeroport a tot el món

La primera s'ha fet aquest mateix dimarts durant l'acte inaugural i ha consistit en un vol de demostració de l'EH2016-S, el primer aerotaxi que s'ha enlairat en un aeroport internacional d'Europa. Ho ha fet sense passatgers i l'aparell s'ha controlat des del nou centre d'operacions de la firma. Aquest vehicle elèctric pot portar 220 quilos de pes, arriba a una velocitat màxima de 130 km/h i té una autonomia de 30 minuts.

Justament, a mitjans del mes d'octubre aquest model de cotxe volador va obtenir el certificat per poder operar dins l'espai aeri xinès. Pel que fa a Europa, de moment els vehicles aeris autònoms no tenen permís per volar, tot i que des d'EHang confien que el nou centre ajudarà a canviar aquesta situació. "No és fàcil, però tenim confiança. La tecnologia està llesta, provada i certificada", ha indicat Jing Xiang, que admet, però, que també cal "construir l'ecosistema" per adaptar-se a aquesta nova mobilitat.

Més info: Pere Navarro vol que l'ampliació de l'aeroport "sigui com diguin els experts"

De la seva banda, el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Marc Sanglas, ha destacat que Alguaire-Lleida és el primer aeroport europeu en realitzar aquestes proves de vehicles aeris no tripulats i ha afegit que l'experiència servirà per veure com funciona la "convivència" entre l'activitat habitual de l'aeroport i aquests vehicles.

Més informació
L'aeroport del Prat registra 4,5 milions de passatgers (-10,9%)
Aeroport: moderns amb conceptes antics?
El turisme sostenible: l'aposta de la Diputació de Lleida, els municipis i la Generalitat
Reclamen equiparar la inversió pública que rep la demarcació de Lleida amb la de Barcelona
Avui et destaquem
El més llegit