• Innovació
  • Les experiències immersives catalanes que han format 20.000 metges de tot Europa

Les experiències immersives catalanes que han format 20.000 metges de tot Europa

Immersium Studio desenvolupa projectes de realitat virtual per potenciar les habilitats toves amb uns resultats quatre vegades més satisfactoris respecte dels mètodes tradicionals

Luis Villarejo i Ivan Martí, fundadors d'Immersium Studio | Cedida
Luis Villarejo i Ivan Martí, fundadors d'Immersium Studio | Cedida
David Lombrana VIA Empresa
Periodista
Barcelona
18 de Gener de 2024

El mercatlaboral es troba en constant evolució: cada dia es poden observar nous llocs de treball sorgits de les noves tecnologies, nous mètodes de contractació o canvis en les prioritats de les organitzacions a l’hora de contractar un nou treballador. Així, les habilitatstoves (soft skills) han passat a un primer pla, tal com ho apunta l’informe LinkedIn Global Talent Trends, que mostra com un 92% dels departaments de recursoshumans considera aquestes habilitats igual o més importants que els coneixements tècnics, mentre que gairebé el 90% creu que les males contractacions acostumen a ser-ho per la falta d’aquestes.

 

En aquest context sorgeixen projectes com ImmersiumStudio, que es proposa desenvolupar tant els coneixements tècnics com les habilitats toves: “Ens dediquem a les experiències immersives d’aprenentatge amb realitat virtual, mostrant escenaris reals que t’obliguen a prendre decisions i treballar habilitats com ara el treball en equip, l’empatia, la resiliència, la proactivitat, o l’adaptació al canvi, entre d’altres”, explica a VIA EmpresaLuisVillarejo, qui va cofundar Immersium Studio juntament amb IvanMartí.

Aprendre més i millor

El projecte, engegat el 2018 i establert actualment a BarcelonaActiva, se centra en l’àmbit de la salut i assegura que mitjançant la seva proposta basada en realitat virtual es fomenta un 200% l’empatia dels usuaris, que aprenen i retenen els continguts fins a quatre vegades més de pressa que amb els mètodes tradicionals.

 

Els usuaris aprenen i retenen els continguts fins a quatre vegades més de pressa que amb els mètodes tradicionals

Reconeixement europeu

Tant és així que projectes que ha desenvolupat, com ara una experiència immersiva desenvolupada en plena pandèmia per formar més de 20.000 professionals sanitaris i donar un cop de mà a les UCI de tot Europa, així com d’altres centrats a abordar la violència masclista en l’àmbit de les ciències de la salut o comprendre el funcionament del cor humà han estat un èxit: Immersium Studio ha rebut el Best Immersive Learning Experience Award, de l’Immersive Learning Research Network (ILRN), les conferències internacionals anuals sobre innovació en educació immersiva per a desenvolupadors, investigadors i educadors de tot el món, i el Best Healthcare & Wellness Solution dels AuggieAwards, els premis de la realitat virtual i augmentada més reconeguts a la indústria a escala mundial.

Luis Villarejo e Ivan Martí, con el Best Healthcare & Wellness Solution de los Auggie Awards | Cedida
Luis Villarejo i Ivan Martí, amb el Best Healthcare & Wellness Solution dels Auggie Awards | Cedida

Aquestes fites les ha assolit un equip interdisciplinari de pedagogs i experts en disseny gràfic, narrativa interactiva i programadors liderat per Villarejo i Martí. “Per a cada projecte apliquem una metodologia de cocreació, seiem amb el client, que ens aporta els coneixements de la seva vertical, i amb el nostre grup d’experts desenvolupem la idea”, comenta Villarejo, qui detalla que en l’actualitat estan desenvolupant dos projectes per a MetgesSenseFronteres.

Altres clients de què disposa Immersium Studio són el CosmoCaixaDonation& Transplantation Institute, l’European Society of Intensive Care Medicine i diverses universitats catalanes, com ara la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona o la Universitat Pompeu Fabra. Així, el 2023 ha estat l’any amb millors resultats per al projecte, que va tancar amb una facturació d’entre el milió i mig i els dos milions d’euros.

La realitat virtual ja no és ciència-ficció

“Volem continuar creixent en la línia que ens trobem, malgrat que fins ara ens hem centrat en els projectes a mida, aquest 2024 també volem posar el focus en un producte recurrent al qual, fins ara, no li hem pogut dedicar el temps que volíem” explica el cofundador, qui també pretén intensificar els projectes europeus.

Villarejo explica les dificultats davant les quals s’ha trobat juntament amb Martí en engegar Immersium Studio: “Com vam començar el 2018, era difícil convèncer als potencials clients, ja que la realitat virtual encara es veia com un producte fruit de la ciència-ficció. La gent no veia la nostra proposta com una alternativa viable, eficient i eficaç”. “De mica en mica, però, la realitat virtual s’ha anat estenent, i amb molta paciència, formant els professionals i generant experiències pilot hem pogut lluitar contra aquesta barrera, que per fi està desapareixent”, conclou.