Set startups coreanes trien Barcelona per a la seva expansió per Europa

Els projectes han creat experiències immersives, inclusives i lúdiques relacionades amb la Casa Batlló i L'illa Diagonal

La startup Gaudio Lab, una de les startups escollides, ofereix d’àudio guies mitjançant codi QR | Cedida La startup Gaudio Lab, una de les startups escollides, ofereix d’àudio guies mitjançant codi QR | Cedida

L'Associació de Comerç Internacional de Corea (KITA) i l'Agència de Negocis de Seül (SBA), dues organitzacions que secunden i promouen el desenvolupament d'empreses emergents de Seül (Corea del Sud), han organitzat un camp de proves a la ciutat de Barcelona per a set startups coreanes. És la segona edició d'aquest camp de proves, que enguany ha comptat amb la participació de 130 startups coreanes. L'objectiu de la iniciativa és adaptar les solucions tecnològiques que presenten les empreses emergents a necessitats concretes dels espais emblemàtics de Barcelona. En aquest cas, la Casa Battló, on s'instal·laran quatre startups (Dtonic, Gaudio Lab, Mopic i Razen) fins a finals d’abril i L’illa Diagonal, amb tres més (12CM, Ehan Creative i WE-*AR), fins a finals de març.

Després d’un procés de col·laboració per consensuar les solucions i els continguts, les tecnologies s'obren al públic i algunes es poden visitar de manera gratuïta. Pantalles 3D sense ulleres, tòtem informatiu inclusiu adaptat a persones amb diversitat funcional, un àudio immersiu per explicar la història de la façana de Casa Batlló i una solució d’etiquetes electròniques són les tecnologies que es poden trobar a l’edifici de Gaudí. A L’illa Diagonal s’ha pogut veure una app per a nens per caçar personatges animats, un segell digital i uns filtres de realitat augmentada d’Instagram. Un cop finalitzat el banc de proves, el projecte contempla que las startups puguin seguir col·laborant amb les dues entitats.

Barcelona, trampolí d'innovació per a Europa

Dong-ho Sung, cap de la divisió de startups de l’SBA, ha explicat que el projecte "és una gran oportunitat per a mostrar de manera efectiva les excel·lents tecnologies que posseeixen les noves empreses coreanes en el mercat global. Començant des de Barcelona, no escatimarem esforços per a promoure el desenvolupament de noves empreses, perquè es donin a conèixer a Europa pròximament”. Phil-Jae Park, director de l'equip d'Innovació i Creixement de KITA, ha destacat: "Com a institució amb àmplia experiència internacional en PoC (prova de concepte) donarem suport a l'expansió global de les noves empreses coreanes, mitjançant la internacionalització de la xarxa de socis corporatius i les instal·lacions emblemàtiques a l'estranger".

Més informació
Parlem Ventures accelerarà 12 startups en la seva primera convocatòria
Fregata Space surfeja la nova onada de startups catalanes
"Iaia, surto a alliberar unicorns"
Avui et destaquem
El més llegit