Divendres Negre i Ciberdilluns, reclams comercials d’importació

Aquestes dues iniciatives comercials d'origen anglosaxó s'han popularitzat tant entre la nostra societat que ja tenen els seus termes catalans

Aquest divendres els comerços treballaran per augmentar les vendes | TERMCAT Aquest divendres els comerços treballaran per augmentar les vendes | TERMCAT

Les formes Divendres Negre i Ciberdilluns, adaptades al català en majúscula i sense marca tipogràfica, són les adequades per a fer referència al que en anglès s’anomena Black Friday i Cyber Monday, respectivament, dues iniciatives comercials amb origen en la cultura anglosaxona que es duen a terme el primer divendres i el primer dilluns després del Dia d’Acció de Gràcies, que als Estats Units se celebra el quart dijous de novembre.

Coincidint amb l’inici de la campanya de Nadal, aquestes jornades també s’han popularitzat a casa nostra, i les botigues, els centres comercials i les cadenes multinacionals ofereixen descomptes i promocions per augmentar les vendes, especialment en línia. L’impacte econòmic en els sectors del comerç, el transport o la logística és cada vegada més alt.

Diverses teories expliquen la procedència del nom Black Friday. N’hi ha que l'atribueixen al fet que aquest dia els botiguers aconsegueixen canviar els números vermells (negatius) per negres (positius), mentre que d'altres asseguren que l'adjectiu negre fa al·lusió al desgavell del trànsit i el caos produïts als anys 60 a les grans ciutats nord-americanes a causa dels descomptes del dia posterior a Acció de Gràcies.

Més informació
La seguretat de les dades
Construint marca
És disruptiva la paraula disrupció?
Avui et destaquem
El més llegit