BCNRetailLab, una iniciativa per impulsar el comerç de Barcelona

El projecte col·laboratiu publicoprivat farà una prova pilot a quatre comerços de la capital catalana per implementar tècniques TIC als negocis

Les empreses especialitzades en tecnologia es poden sumar a l'iniciativa per impulsar el comerç barceloní | iStock Les empreses especialitzades en tecnologia es poden sumar a l'iniciativa per impulsar el comerç barceloní | iStock

L’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa i la Direcció de Comerç, i CTecno juntament amb Cor Eixample, han llançat el nou Laboratori de Comerç de Nova Generació BCNRetailLab, per a donar un nou impuls als comerços. El projecte pilot es farà sobre quatre comerços mitjançant el desplegament de tecnologies amb capacitat transformadora, per la qual cosa ara es fa una crida perquè empreses TIC presentin propostes innovadores, segons un comunicat de les entitats.

Aquest nou Lab de Comerç treballarà la venda online per afavorir que la gent torni a les botigues i així es mantingui la vitalitat dels barris, i alhora millorar l’experiència de la persona compradora. El projecte pilot consisteix en el desplegament de tecnologies amb capacitat transformadora a 4 comerços de l’eix Cor Eixample de diferent naturalesa i representatius de tota la ciutat: Flors Navarro, una floristeria de referència de Barcelona des de fa més de 65 anys. Barrabes Esquí i Muntanya, una botiga líder a nivell europeu, dedicada al món de la muntanya i l’outdoor. Crearte Styling, un saló de bellesa integral, taller d'imatge, perruqueria i estètica amb productes biològics. Crois Croissant Gourmet, una cafeteria al més especialitzada en croissants dolços i salats.

"Aquest laboratori impulsarà la viabilitat econòmica, la sostenibilitat ambiental i el dinamisme social del teixit comercial, un sector malmès pels efectes de la covid-19 en l’economia", han declarat les entitats. A més, segons han declarat, el BCNRetailLab busca estendre els beneficis del paradigma digital a l’entorn físic, amb l’objectiu de donar resposta a les dificultats que té el comerç urbà.

I és que durant 2020, el comerç de Barcelona ha assolit una reducció de l'ocupació del -3,4% (5.000 llocs de treball) i un descens del -8,4% del teixit empresarial, segons les dades de l'Ajuntament de Barcelona del tercer trimestre del 2020. Mentre que, segons estadístiques d'aquest mes de març del 2021, l'índex de recuperació comercial a Barcelona s'ha situat en un 73,6% de les transaccions. És per aquest motiu, que la col·laboració publicoprivada d'aquestes entitats té com a objectiu: "Recuperar llocs de treball i fer el teixit comercial més competitiu".

Les inscripcions per a totes aquelles empreses tecnològiques que es vulguin sumar al projecte i aportar el seu coneixement, estaran obertes fins el 21 de març d'aquest any 2021.

Més informació
'És la teva Barcelona', l'impuls del comerç al turisme local
Realment la covid-19 ha accelerat el comerç electrònic?
Avui et destaquem
El més llegit