LaFACT ha estat seleccionada pel programa europeu Fons Social Europeu FSE – Social Innovation+ per acollir una jornada d’aprenentatge i reflexió sobre l’atur de llarga durada. La sessió celebrada aquest dimecres s’ha emmarcat dins del Mutual Learning Event, organitzat per la iniciativa europea Social Innovation+ i impulsat per la Comissió Europea. En aquesta trobada, a més, LaFACT ha presentat el seu model d’inserció laboral per a persones amb discapacitat intel·lectual, TEA i derivada de salut mental.
L’elecció de LaFACT com a amfitriona s’emmarca en el projecte europeu ALL.D (Enrichment, Transfer and Scale-Up of an Innovative Labour Insertion Model), liderat des de l’entitat. L’objectiu del projecte és adaptar i estendre el model d’inserció laboral de LaFACT a diferents països europeus.
La jornada ha reunit una trentena de representants d’organitzacions socials, administracions públiques, experts i actors provinents d’Irlanda, Espanya, França, Lituània, Itàlia, Polònia, Alemanya i Bèlgica. D’aquesta manera, s’ha generat un espai de diàleg per compartir experiències i iniciatives innovadores orientades a reduir l’atur de llarga durada de les persones amb discapacitat arreu d’Europa.
LaFACT com a model de bones pràctiques
Durant la sessió, celebrada a les instal·lacions de LaFACT, l'entitat ha presentat el seu model d’inserció laboral i els itineraris que ofereix per facilitar l’accés al mercat de treball a les persones amb discapacitat.
Així, se sumen a cada una de les fases del model eines i metodologies pròpies que li confereixen reconeixement en l’àmbit europeu com una pràctica innovadora. L’acompanyament personalitzat tant a l’empresa contractant com a la persona treballadora, que es duu a terme de manera continuada durant tota la relació contractual, també s’ha destacat com un dels elements diferencials del model de LaFACT.
LaFACT també ha compartit el valor del treball en xarxa amb altres entitats, administracions i empreses del territori per aconseguir la inclusió plena en la societat de les persones amb discapacitat.
Com a part de l’intercanvi d’experiències, els participants també han visitat algunes de les socioempreses de LaFACT (Garden i Floristeria, Rentat de Vehicles, etc.) per conèixer de primera mà com les persones participants dels itineraris d’inserció laboral de l’entitat formen part d’entorns de treball reals. Aquestes visites han constituït una oportunitat perquè els assistents tinguin exemples concrets d’adaptacions al lloc de feina, suports i acompanyament integral que poden replicar a escala europea.