Sharingful vol activar la seva expansió a Europa

La firma que comparteix subscripcions a plataformes d'entreteniment i serveis, nascuda a l'òrbita de la Universitat de Vic, preveu assolir una facturació de 2 milions d'euros durant l'any 2024

Sharingful comparteix subscripcions a plataformes d'entreteniment i serveis | iStock Sharingful comparteix subscripcions a plataformes d'entreteniment i serveis | iStock

Sharingful, la firma que comparteix subscripcions a plataformes d'entreteniment i serveis, ha començat l’any amb la voluntat d’activar l’expansió a Europa i assolir una facturació de dos milions d’euros. A més del Vell Continent, la voluntat dels fundadors de l’empresa amb seu a Osona també és obrir mercat a l’Amèrica Llatina. “El creixement que hem experimentat durant el 2023 i la fidelitat dels nostres usuaris, ens impulsa a esforçar-nos més per oferir experiències de valor”, apunta Guillem Vestit, CEO i un dels fundadors de Sharingful.  Ara fa gairebé un any, Netflix enviava un correu electrònic als seus usuaris per informar-los d’una nova estratègia amb els comptes compartits. Principalment, amb aquesta mesura, la plataforma nord-americana vol evitar que els usuaris comparteixin el servei amb gent que viu fora de la llar.

Mesos més tard, altres multinacionals com Disney ja no descarten anar pel mateix camí que Netflix. Més enllà d’accions concretes, veus expertes del sector situen aquest canvi de política en la necessitat de treure més rendiment econòmic als continguts. Davant d’aquest escenari, el consumidor es mobilitza i torna a recórrer a eines alternatives per continuar consumint continguts del màxim nombre de plataformes i a un preu reduït. Aquest és el punt de partida Sharingful. L’any 2019, Gerard Garrote i Guillem Vestit van aprofitar l’obligació del treball final de grau a la Universitat de Vic per presentar l’embrió del qual és l’actual Sharingful. Un cop superada aquesta etapa formativa, els dos emprenedors van iniciar la fase empresarial amb el suport de la Cambra de Sabadell i l’acceleradora Conector.

Més info: Es pot gaudir de Netflix, Disney i Spotify amb una rebaixa del 80%?

“Ens va servir molt el suport dels mentors de màrqueting i finances, perquè nosaltres no teníem cap mena d’experiència en aquests àmbits”, explica Garrote. En paral·lel, els fundadors de Sharingful també van orientar el seu projecte, mitjançant l'ajuda de Barcelona Tech.  Des del mes de març del 2021, sota els principis de l’economia col·laborativa, els usuaris de Sharingful poden accedir a serveis de música (Spotify, Apple, Amazon i Youtube), cinema (Disney Plus, HBO i Netflix), esports (Dazn, Orange TV, Movistar Plus i Eurosport), lectura (Nextory), educació (Duolingo, Lingo i Master Class), jocs (Nintendo), benestar (Headspace i Gaia) i productivitat (Adobe, Canva i Microsoft). “L’aplicació ofereix més privacitat, no cal donar cap número de telèfon i hi ha flexibilitat de pagament”, apunta Gerard Garrote a l’hora de visibilitzar les diferències de la seva eina en comparació amb iniciatives similars. 

Més informació
Barcelona Music Lab fitxa un director general procedent de Netflix
Netflix, com has canviat!
Avui et destaquem
El més llegit