• Territori
  • La Unió Empresarial de l’Anoia explica l'impacte de la IA a les empreses

La Unió Empresarial de l’Anoia explica l'impacte de la IA a les empreses

Amb la col·laboració de TICAnoia, l'organització empresarial ha organitzat una jornada de treball a Vilanova del Camí

Un 16,1% de les empreses han utilitzat la IA per analitzar grans volums de dades | ACN
Un 16,1% de les empreses han utilitzat la IA per analitzar grans volums de dades | ACN
Redacción VIA Empresa
Igualada
04 de Març de 2024

La Unió Empresarial de l'Anoia, amb la col·laboració de TICAnoia i Secartys, impulsa un programa per donar a conèixer l'impacte de la intel·ligència artificial dins del món industrial. En primer terme s'analitzaran els fonaments d'aquesta tecnologia i després es vol tractar, a partir d'exemples pràctics, els usos operacionals i de gestió de la producció. La primera trobada se celebrarà el 20 de març al Centre d'Innovació de l'Anoia, situat al municipi de Vilanova del Camí.

 

Fins al mes de juny, la resta de sessions es realitzaran a les poblacions de Capellades, Masquefa i Calaf. Durant l'any 2022, el 12,3% de les empreses catalanes van fer servir la intel·ligència artificial en algun dels seus processos. Aquesta xifra representa un increment d'un 38,2% en comparació amb l'any anterior. Les dades s'han extret de l'informe elaborat per la Fundació Telefónica. Gairebé la meitat de les empreses utilitzen la tecnologia per automatitzar tasques.

El 30,3% han fet servir la IA per identificar objectes o persones a través d'imatges, un 16,1% per analitzar grans volums de dades. L'informe també detalla que durant l'últim any s'ha constatat un "notable descens" d'empreses que permeten teletreballar als empleats. Mentre que el 2021 eren el 58,5%, el 2022 van ser el 52,2%. En relació amb la connexió a Internet, el document assegura que pràcticament totes les empreses de Catalunya en disposen (98,4%).

 

Un 85,8% de companyies compten amb pàgina web i un 21,4% fan servir especialistes en TIC. Pel que fa a les microempreses amb accés a internet que compten també amb pàgina web, representen el 35,5%, enfront del 31,3% de 2021 i el 31,8% de la mitjana nacional. On s'aprecia una lleugera reducció és en el percentatge de microempreses amb accés a internet que utilitzen els mitjans socials, que passa del 40,5% en 2021 al 38,9% en 2022.