• Economia
  • L'auge del turista britànic a Catalunya: creix un 35% i es gasta 208 euros al dia

L'auge del turista britànic a Catalunya: creix un 35% i es gasta 208 euros al dia

Els responsables de l'Agència Catalana de Turisme han destacat la dinàmica positiva del mercat francès i irlandès

Una turista a la platja de la Barceloneta | iStock
Una turista a la platja de la Barceloneta | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
19 d'Octubre de 2023
Act. 19 d'Octubre de 2023

El mercat britànic ha registrat 1.307.430 turistes des de gener a l'agost d'enguany a Catalunya, fet que suposa un creixement d'un 35,8%, segons dades de l'Agència Catalana de Turisme (ACT). Tot i que no ha recuperat les xifres d'abans de la pandèmia i del Brèxit, s'ha superat la despesa mitjana, la qual es xifra en uns 208 euros. Els directors l'ACT s'han reunit a Salou (Tarragonès) amb una trentena d'empresaris del sector turístic per analitzar les tendències i impulsar noves estratègies en mercats emergents com el polonès, ja que es tracta d'un perfil de viatger interessat en la cultura. Els responsables de l'ACT també han destacat la dinàmica positiva del mercat francès i irlandès.

 

El director de l'oficina de l'Agència al Regne Unit i Irlanda, Aicard Guinovart, ha destacat que la connectivitat és clau per al mercat britànic i irlandès i ha remarcat que s'han recuperat totes les rutes prepandèmiques, malgrat que no totes les freqüències. "Tot i això, s'han distribuït durant l'any i s'han reduït al juliol i agost, tenim connectivitat els mesos de març i fins a finals d'octubre", ha dit.

Els turistes britànics venien inicialment per gaudir del sol i la platja, però el fet que repeteixin la destinació ha provocat que també se'ls ofereixi experiències relacionades amb la natura

Així mateix, ha subratllat que el mercat britànic és "molt madur". "Treballa amb molts mesos d'antelació, la setmana passada es va posar a la venda la temporada estiu 2025, anem dos anys al davant, i del 2024 també tenim les rutes i productes", ha afegit. Guinovart ha explicat que els turistes britànics venien inicialment per gaudir del sol i la platja, però el fet que repeteixin la destinació ha provocat que també se'ls ofereixi experiències relacionades amb la natura, com ara l'observació d'ocells, o altres com visites enoturístiques.

 

Pel que fa al mercat irlandès, el responsable també ha remarcat que s'ha recuperat la xifra de turistes d'abans de la pandèmia i, especialment, ha assenyalat que s'ha superat la despesa diària, que se situa al voltant dels 207 euros. "És superior a la mitjana europea, a excepció dels països nòrdics, ja que aquesta està per sota dels 160 euros", ha afirmat.

Polònia, un mercat amb potencialitat

Segons la responsable de l'àrea d'Europa Central de l'ACT, Montserrat Sierra, Catalunya va rebre mig milió de polonesos l'any 2019 i sosté que és un mercat amb un "potencial molt alt". "És un perfil de viatger que està molt interessat en la cultura i no només en gaudir del sol i platja", ha remarcat Sierra. En la mateixa línia, s'ha posicionat el portaveu de la Federació Empresarial d'Hostaleria i Turisme (FEHT), Xavier Guardià, que ha asseverat que els polonesos demanaven hotels de dues estrelles i ara ja ho fan de tres o quatre.

"Hem d'incentivar que els turoperadors operin a casa nostra, els polonesos que ens visiten tornen encantats amb el destí perquè té cultura, gastronomia, bones platges i una climatologia correcta", ha argumentat. A més, ha apuntat que tant Polònia com els països de centre d'Europa o Portugal són mercats "molt verges", on la destinació de la Costa Daurada es pot "expandir".