L'Automobile tanca portes amb 360.000 visitants

Aquesta xifra representa un increment d'un 20% respecte de les previsions inicials

Imatge d'un grup de vehicles a l'Automobile | ACN - Norma Vidal Imatge d'un grup de vehicles a l'Automobile | ACN - Norma Vidal

L’edició de l’Automobile Barcelona 2023 ha superat les expectatives amb una xifra de 360.000 visitants, un 20% més de les previsions inicials. Enric Lacalle, president del certamen, ha qualificat la cita de “rècord”, a partir d’un creixement de les vendes i, a la vegada, de la presència de 31 marques (+10 respecte de l’anterior edició).

De cara al 2025 i futures edicions, l’organització dibuixa un protagonisme pels vehicles elèctrics i híbrids. En aquest sentit, més de la meitat dels compradors que s’han apropat al recinte de Fira de Barcelona han apostat per aquesta modalitat d’automòbil. En clau negativa, Lacalle ha lamentat com el sector segueix veient-se afectat per la manca de subministraments i components. Així i tot, la majoria de les marques presents a l’esdeveniment no han tingut cap problema per poder atendre les demandes dels visitants.

El saló ha comptat amb 14 primícies, entre les quals hi ha tres novetats mundials. Entre les més destacades s’hi troba el prototip de la furgoneta elèctrica Ebro Ecopower, que es fabricarà a l'antiga fàbrica de Nissan, i el Mercedes-Benz Classe E. A més, el nou Cupra Tavascan, també s’ha pogut veure per primer cop a Barcelona després que es presentés a Alemanya.

Més informació
El 36,2% dels visitants de l'Automobile Barcelona vol comprar un cotxe
Pau Relat: “El nostre terreny de joc és la Champions League de les fires europees"
Anna Schlegel queda (de moment) fora del consell de Fira de Barcelona
Avui et destaquem
El més llegit