La Cambra de Barcelona aposta per obrir un diàleg sobre els creuers

La corporació que presideix Mònica Roca entra en la polèmica sobre els creuers amb propostes per adequar l’activitat a l’actual model turístic

La alcaldessa Ada Colau reclama limitar l’activitat de creuers al Port de Barcelona | David Zorrakino | Europa Press La alcaldessa Ada Colau reclama limitar l’activitat de creuers al Port de Barcelona | David Zorrakino | Europa Press

La Cambra de Comerç de Barcelona aposta per obrir un debat sobre el sector dels creuers per fer-lo “compatible” amb un nou model de turisme. Considera que cal una "anàlisi acurada" de l’impacte que causa aquesta activitat abans d’emprendre mesures.

Arran de la recent proposta de l’Ajuntament de Barcelona de limitar el nombre de creuers que atraquen a Barcelona i el volum de passatgers, la cambra que presideix Mònica Roca considera necessari encetar un debat sobre el sector i la seva adequació al model turístic.

Recorden que l’Ajuntament i el Port de Barcelona van arribar el 2018 a un acord per reordenar els espais portuaris que recull accions per limitar, reubicar i electrificar les terminals de creuers.

L’acord de 2018 entre l’Ajuntament i el Port de Barcelona permet allunyar les terminals de creuers dels barris pròxims

Aquest acord, encara en desenvolupament, permetria allunyar les terminals de creuers dels barris pròxims al port i apropar el complex World Trade Center i tota l’àrea associada a la ciutat.

En paral·lel, el Port de Barcelona manté el compromís de facilitar que els creueristes visitin la ciutat perquè són dels turistes que més gasten.

La Cambra reclama una “anàlisi consensuada i acurada sobre l’impacte dels creuers”

Mitjançant un comunicat, la Cambra subratlla que “cal una anàlisi consensuada i acurada sobre l’impacte dels creuers”.  Recorden que el Port inclou al seu IV Pla Estratègic tot un seguit d’actuacions per incrementar la sostenibilitat de la infraestructura amb el desenvolupament d’un nou model energètic, descarbonitzant l’activitat marítima-portuària, reduint la contaminació i incrementant la intermodalitat.

Es tracta d’un sector que factura anualment 1.083 milions d’euros amb una contribució al PIB català de 562 milions d’euros, més de 9.000 llocs de treball directes i indirectes; unes rendes fiscals generades de 206 milions per impostos estatals i autonòmics, i 1,6 milions d’euros provinents de la recaptació de la taxa turística. A més, el 73% de l’impacte econòmic dels creuers en termes de facturació es queda a la ciutat de Barcelona.

Actualment, el 27% dels creueristes de Barcelona fan visita amb pernoctació a la ciutat, amb una despesa mitjana per persona de 230 euros per dia. Malgrat que aquesta porció de creueristes suposa només el 8% dels turistes vacacionals, concentren el 20% de la despesa total realitzada pels turistes vacacionals a Barcelona.

Més informació
Impostos sense limitació: el Parlament insta a regular els creuers
Colau proposa limitar el nombre de creuers: "No és un model sostenible"
El Port de Barcelona rep creuers més nous i sostenibles
Avui et destaquem
El més llegit