• Economia
  • El consum de moda cau un 5% a l'Estat fins al setembre

El consum de moda cau un 5% a l'Estat fins al setembre

Modacc destaca que la caiguda del tercer trimestre ha estat "menys negativa" que a principis d'any

Las prendas de punto exterior femeninas son las únicas que mantienen el valor y el volumen de las ventas en el tercer trimestre | Cedida
Las prendas de punto exterior femeninas son las únicas que mantienen el valor y el volumen de las ventas en el tercer trimestre | Cedida
Redacció VIA Empresa | Europa Press
Barcelona
01 de Desembre de 2025 - 01:07

El consum de moda a l'estat espanyol acumula una caiguda del 5% interanual fins al setembre, tant en termes de volum com de valor, llastat per la pèrdua de confiança dels consumidors i la consegüent contenció de la demanda. Malgrat la caiguda, les dades de l'Informe de Consum de Moda elaborat pel Clúster Català de la Moda (Modacc) i Worldpannel by Numerator, publicat aquest dilluns, indiquen que en el tercer trimestre les compres de moda mostren una evolució "menys negativa" que a principis d'any.

 

"L'increment dels costos de l'habitatge i de l'alimentació, juntament amb la manca de confiança i el canvi en les prioritats dels consumidors, està condicionant la despesa destinada a la moda, que se situa per sota dels nivells d'anys anteriors", ha assenyalat el director de Modacc, David García.

El tercer trimestre les compres de moda mostren una evolució "menys negativa" que a principis d'any

L'evolució del tercer trimestre mostra diferències entre categories, amb les vendes de peces de punt exterior femenines com l'única que manté el valor i volum de les vendes i que anota la caiguda acumulada més petita, d'un 1,2%. La roba interior femenina, la moda infantil i els productes de bany registren les caigudes més elevades, mentre que calceteria i les peces de moda íntima d'home "aconsegueixen limitar la pèrdua de valor en el global de l'any" malgrat la caiguda en el nombre d'unitats venudes.

 

Davant aquest context, García ha confiat en les "diverses iniciatives" impulsades pel sector de la moda per reactivar l'interès dels consumidors en l'últim trimestre de l'exercici, un període marcat tant per la temporada de Nadal com per dates assenyalades com el Black Friday.