El 70% de les famílies preveuen gastar més per aquesta campanya de Nadal

Més de la meitat dels consumidors anticiparà més les compres per minimitzar els efectes de la inflació

Campanya de Nadal| ACN Campanya de Nadal| ACN

Segons l'últim informe presentat per l'Associació d'Empreses Fabricants i Distribuïdores (AECOC), el 70% de les famílies espanyoles assegura que el seu pressupost per aquest Nadal és superior al de 2021. L'informe també reflecteix canvis en els hàbits de consum i és que aprofitant les ofertes i com a mesura d'estalvi, el 52% dels consumidors afirma que avançarà les compres per tal de minimitzar l'impacte de la inflació, disparada en aquest 2022. 

Sense grans despeses

Els consumidors sí que tenen clar, però, que el consum fora de casa baixarà enguany. Sis de cada deu afirmen que durant aquestes dates realitzaran les celebracions a casa i en família abans que sortir a restaurants o altres espais de consum fora de la llar. A més, un 32% assegura que abans aprofitaven les festes de Nadal per sortir de viatge, però que aquest any es quedarà a casa. 

El consum de frescos també ha canviat d'hàbits i és que quatre de cada deu enquestats afirma que aquest any comprarà menys carn i peix. Tot plegat per mirar d'estirar un pressupost ajustat per una inflació que s'ha situat en valors propers al 10%. Independentment però de comprar menys volum, la meitat dels enquestats també afirma que degut a les dates sí que consumirarà productes de major qualitat. 

Aquest Nadal encara es preveu que estigui lluny del consum registrat abans de la pandèmia, però la tendència a l'alça tot i la inflació és un gran signe de recuperació econòmica.

Més informació
La patronal del cava preveu superar aquest Nadal les vendes d’abans de la pandèmia
CaixaBank impulsa una campanya solidària de Nadal
L'expectativa d'inflació augmenta entre els consumidors, segons el BCE
Avui et destaquem
El més llegit