• Economia
  • El món de l'hostaleria mira cap a Madrid

El món de l'hostaleria mira cap a Madrid

Del 19 al 21 de febrer, el recinte d'IFEMA acollirà 45.000 persones pel saló Horeca Profesional Expo

El recinte d’IFEMA acollirà 45.000 persones per la celebració de l’Horeca Profesional Expo | iStock
El recinte d’IFEMA acollirà 45.000 persones per la celebració de l’Horeca Profesional Expo | iStock
Redacción VIA Empresa
Madrid
30 de Gener de 2024
Act. 30 de Gener de 2024

En les pròximes setmanes, Madrid es convertirà en una de les grans capitals internacionals del sector hoteler. Entre els dies 19 i 21 de febrer, el recinte d’IFEMA acollirà 45.000 persones per la celebració de l’Horeca Profesional Expo. Un esdeveniment que es vol convertir en un espai de referència d’una hosteleria més tecnològica i sostenible. “Tindrem experts internacionals i firmes expositores que poden ajudar l’empresari a gestionar la seva activitat diària”, apunta Manuel Bueno, director del saló. El dirigent ha manifestat que “volem consolidar Madrid com la capital mundial del sector i, a la vegada, millorar la competitivitat de l’ecosistema espanyol”. 

 

Per la seva banda, Hugo Rovira, celebra que, dos anys després de la pandèmia, “les previsions del 2024 són molt bones”. El president de l’HIP i director general de la firma NH Hotel al sud d’Europa vaticina que la cita de la capital española “serà clau per conèixer les noves estratègies que poden ajudar a entendre un pròxim canvi de cicle”. Les instal·lacions firals d’IFEMA també serviran per donar cobertura a l’Hospitality 4.0 Congress, un esdeveniment on la innovació gaudeix d’un gran protagonisme. 

L’organització ha programat un total de 30 fòrums en 12 auditoris, on més de 700 experts compartiran els seus casos d’èxit. “Enguany, el congrés ha de contribuir a oferir solucions als professionals de l’hosteleria perquè puguin superar, amb garanties, els seus reptes”, explica Erika Silva, directiva del congrés. El paper de les noves tecnologies i les xarxes socials també tindrà un protagonisme destacat a Madrid.

 

Un estudi de l’agència de màrqueting MGH apunta que el 38% d’usuaris que han vist un vídeo d’un restaurant a Tik Tok després l’han visitat o bé han demanat menjar per emportar. El turisme de congressos genera un impacte econòmic de 1.715 milions d’euros a la ciutat. De mitjana, un visitant professional internacional pernocta unes quatre nits i un professional estatal ocupa un allotjament durant dos nits. El 38% de la despesa global mitjana (1.539 euros) és per l’allotjament, oci i restauració. Només durant l’any 2022, Madrid va acollir 44.500 reunions, jornades i convencions amb una xifra global de participants de poc més de dos milions.