• Economia
  • Només una de cada tres persones aconsegueix estalviar cada mes

Només una de cada tres persones aconsegueix estalviar cada mes

Segons un estudi de Chollometro, quatre de cada cinc persones adquireixen productes de la llar només quan estan d'oferta

Només el 34% dels enquestats aconsegueix estalviar cada mes i la majoria (54%) només ho pot fer de manera intermitent | ACN
Només el 34% dels enquestats aconsegueix estalviar cada mes i la majoria (54%) només ho pot fer de manera intermitent | ACN
Redacción VIA Empresa
01 d'Agost de 2024
Act. 01 d'Agost de 2024

El 95,5% dels espanyols busca fórmules d'estalvi per gestionar les seves finances, però només aconsegueixen estalviar un de cada tres. Segons L'Estudi sobre hàbits d'estalvi dels espanyols de Chollometro el context actual d'inflació influeix en el dia a dia dels espanyols, fet que provoca que hagin intensificat les estratègies per estalviar diners a l'hora de comprar. Segons l'estudi de Chollometro, la comparació de preus abans de comprar (73%) és la fórmula més emprada, seguida de comprar productes de marca blanca o marques barates (54%), l'ús de plataformes de gangues per trobar millors ofertes i descomptes (38%) i la compra per subscripció (12%).

 

De fet, l'estudi sobre els hàbits d'estalvi dels espanyols de Chollometro conclou que el 97% dels espanyols busca ofertes actualment. Quant als tipus de productes en què es busquen ofertes, la tecnologia (82%) i l'alimentació (79%) són les categories més populars entre els consumidors.

 

Quatre de cada cinc persones adquireixen productes de la llar només quan estan d'oferta, sent els articles de la llar (49%) i els productes de neteja (46%) els més demandats

El comportament del consumidor ha canviat no només pel que fa a la cerca de descomptes, sinó també en la composició de la cistella de la compra. Quatre de cada cinc persones adquireixen productes de la llar només quan estan d'oferta, sent els articles de la llar (49%) i els productes de neteja (46%) els més demandats. A més, destaca el fet que una tercera part dels enquestats (34%) no adquireixen productes frescos si no estan en oferta.

L'estudi destaca que només el 34% pot estalviar cada mes i la majoria (54%) només ho pot fer de manera intermitent. Malgrat això, la cultura de l'estalvi continua sent forta, ja que el 88% dels enquestats reconeix que controla les seves despeses.