El Port de Barcelona impulsa un acord amb els creuers per minimitzar l'impacte de la sequera

Segons els responsables de l'equipament, els creuers representen únicament el 0,09% del consum d’aigua de la ciutat de Barcelona

 Els creuers van representar el 0,09% del consum d’aigua de la ciutat de Barcelona | Cedida Els creuers van representar el 0,09% del consum d’aigua de la ciutat de Barcelona | Cedida

El Port de Barcelona vol promoure un acord amb les diferents companyies de creuers que operen a Barcelona per tal que, a partir de la declaració de la fase d’emergència per sequera per part del Govern de la Generalitat, els vaixells s’aprovisionin d’aigua a la capital catalana únicament en cas d’extrema necessitat. Es tracta d’una mesura impulsada des del conjunt de la seva Comunitat Portuària. “Parlem d’una autoregulació que ens permet reduir els nostres consums”, apunta Lluís Salvadó, president del Port. 

Segons els responsables de l’equipament, el sector creuerístic és un dels que ha reduït de forma més significativa la captació d’aigua al Port de Barcelona en els darrers anys com a conseqüència, fonamentalment, de la incorporació de sistemes de potabilització en la majoria d’embarcacions, fet que els permet generar la seva pròpia aigua. Concretament, durant l’any 2022, els creuers van representar el 0,09% del consum d’aigua de la ciutat de Barcelona. Entre els mesos de gener i novembre, el Port de Barcelona va registrar un tràfic total de 59 milions de tones. Aquesta xifra representa una caiguda d’un 9,2% en comparació amb el mateix període de l’any 2022.

Tot i les dades negatives, el Port visualitza un escenari “de recuperació”. Els sòlids a granel han sumat 4,4 milions de tones, amb un increment del 8,8% impulsats pels bons resultats dels cereals i farines, ciment i clínquer, sal comuna i fava de soja. Tot i el creixement dels productes químics, els líquids a granel retrocedeixen un -14% degut a la baixada de tots els hidrocarburs. El Port de Barcelona també ha estrenat una nova ruta ferroviària directa per transportar mercaderies des de la terminal BEST fins a Toulouse i Lió. La novetat de l’itinerari, el primer d’aquestes característiques a l’Estat, és que pot travessar la frontera sense cap mena de transbordament o canvi de locomotora. “Hem arribat aquí després de molts entrebancs logístics i operatius”, descriu Lluís Salvadó. El president del Port celebra “el salt competitiu i el pas endavant per la descarbonització” que representa l’activació de la ruta ferroviària.

Més informació
L'Estat autoritza la creació de Train Port Barcelona
El Port de Barcelona autoritza la transmissió de la Terminal Ferry Barcelona a Grimaldi
El Port de Barcelona crea la Fundació BCN Port Innovation
Avui et destaquem
El més llegit