• Economia
  • El bus nàutic del Port de Barcelona entrarà en funcionament l'1 de juliol

El bus nàutic del Port de Barcelona entrarà en funcionament l'1 de juliol

El consell d'administració del Port ha aprovat l'adjudicació del servei, per un període de 15 anys, a Nex Continental Holdings

Els vaixells hauran de ser de zero emissions i, a la vegada, anar equipats amb un sistema de propulsió amb plaques solars o hidrogen | Port de Barcelona
Els vaixells hauran de ser de zero emissions i, a la vegada, anar equipats amb un sistema de propulsió amb plaques solars o hidrogen | Port de Barcelona
Redacción VIA Empresa
Barcelona
28 de Febrer de 2024
Act. 28 de Febrer de 2024

L’1 de juliol entrarà en funcionament el bus nàutic entre els molls de Drassanes i de Llevant, després que el consell d’administració del Port de Barcelona hagi aprovat l’adjudicació del servei a l’empresa Nex Continental Holdings. El servei de bus nàutic serà prestat durant un mínim de 12 hores al dia per dues embarcacions amb una capacitat de 70 passatgers que comptaran amb un sistema d’atracament i embarcament automatitzat. La tarifa màxima s’ha establert en 1,9 euros per viatge i s’ha previst abonaments per a 10 viatges, per a 2 i 30 dies i descomptes per a infants i joves i per a gent gran. 

 

La firma gestora realitzarà diverses inversions en els dos extrems del nou servei, el moll de Llevant i el moll de Drassanes. La parada del bus nàutic al moll de Llevant s’ubicarà en la nova estació marítima que ocuparà els antics tinglados, que estan sent rehabilitats. Aquesta estació marítima estarà equipada amb servei de restauració. Un cop comenci el servei, l’adjudicatari podrà proposar altres parades. La concessió té una durada de 15 anys i l’adjudicatària, que començarà a operar el proper 1 de juliol, farà una inversió inicial d’1,8 milions d’euros en les dues embarcacions i en l’acondicionament de l’estació marítima i la parada del Portal de la Pau.
El principal condicionant de la licitació del servei de bus nàutic al Port de Barcelona ha estat que els vaixells han de ser de zero emissions, és a dir, han d’anar equipats amb un sistema de propulsió amb plaques solars o hidrogen i de connexió a la xarxa elèctrica.

Recentment, el Port ha tancat el balanç de l’any 2023 amb una xifra de negoci de 189 milions d’euros (+4,4%). Aquest increment ve donat, principalment, per la finalització del pla especial que l’equipament va posar en marxa per minimitzar els efectes de la pandèmia. També l’any passat, el Port va registrar uns guanys de 50 milions, un 20% menys que el 2022. Des de l’equipament s’explica la situació per l'increment de despeses de manteniment i de personal, juntament amb el context internacional. L’endeutament bancari s’ha reduït en 18 milions d’euros i se situa en 124 milions, amb una ràtio sobre els fons propis de l’Autoritat Portuària del 8%.