Ryanair va obtenir un benefici net de 2.540 milions d’euros durant el seu primer semestre fiscal (entre abril i setembre), un 42% més respecte al mateix període de l’any anterior, segons ha informat la companyia aquest dilluns en un comunicat. La línia aèria atribueix aquests resultats a què la Setmana Santa va coincidir dins d’aquest període i això va permetre assolir 119 milions de passatgers, un 3% interanual més i que representa una xifra rècord, ha destacat la firma irlandesa. Alhora, també ha apuntat que la coincidència amb aquesta festivitat la companyia s’ha beneficiat de l’augment d’un 13% de la tarifa mitjana. D’altra banda, els ingressos van repuntar un 13%, situant-se en 9.820 milions d’euros.
Els ingressos de Ryanair van repuntar un 13%, situant-se en 9.820 milions d’euros
Pel que fa al segon trimestre fiscal, Ryanair va guanyar 1.720 milions d’euros, un 20% més i va sumar 61,2 milions d’usuaris, un 2% si es compara amb els mesos de juliol i setembre de l’any anterior. Els ingressos de l’aerolínia es van enfilar un 8%, fins a 5.480 milions.
Recuperació total després de la caiguda de tarifes
El conseller delegat de Ryanair, Michael O’Leary, ha afirmat que la línia aèria s’ha recuperat “completament” de la caiguda d’un 7% de les tarifes durant el segon trimestre de l’any passat. O’Leary espera que l’aerolínia tanqui l’exercici fiscal transportant 207 milions de persones, un 3% més i per sobre de l’anterior previsió de 206 milions. Un pronòstic que vincula al lliurament abans d'hora de Boeing i “la forta demanda” prevista. Tot i això, ha matisat que el resultat final vindrà marcat per l’evolució “d’esdeveniments externs adversos” com ara el conflicte a l’Orient Mitjà i Ucraïna.
El responsable de la companyia ha criticat que la Comissió Europea “no hagi fet res” per “millorar la competitivitat europea” del sector seguint les recomanacions de l’informe Draghi del setembre del 2024. O’Leary ha indicat que de cara a la temporada d’hivern Ryanair ha assignat “l’escassa capacitat” de l’aerolínia a regions i aeroports que “retallen els impostos” com, per exemple, Suècia, Eslovàquia, Itàlia, Albània i el Marroc, “canviant vols i rutes de mercats d’alt cost i no competitius com Alemanya, Àustria i l’Espanya regional”.