
A Catalunya es van vendre un total de 18.376 vehicles de segona mà durant el mes d'agost, segons les dades compartides aquest dijous per les patronals GANVAM i Faconauto, que representen els distribuïdors oficials i independents i els concessionaris de l'Estat, respectivament. La xifra suposa una lleugera caiguda del 0,1% respecte a l'any anterior, però no alenteix significativament el creixement acumulat durant el 2025, en què ja s'han venut 189.956 unitats, un 1,7% més que l'any anterior.
El Principat cau a un ritme inferior que el conjunt de l'Estat on les vendes han disminuït un 0,7%, amb un total de 144.228 turismes i totterrenys. En canvi, el creixement acumulat durant el 2025 sí que és superior, ja que arriba fins al 4,7% respecte al 2024, amb un total d'1.411.616 vehicles distribuïts. Si es compara la dada amb el conjunt de cotxes de nova creació venuts a l'Estat, la relació és d'1,8 vehicles de segona mà per cada vehicle nou.
En aquests primers vuit mesos de 2025, Catalunya és el tercer territori de l'Estat amb més vendes acumulades, superada per Andalusia (257.795 unitats) i Madrid (225.154), que també mostren creixements interanuals més elevats, del 2,3% i del 19,5%, respectivament.
Catalunya és el tercer territori de l'Estat amb més vendes de cotxes de segona mà a l'agost, darrere d'Andalusia i Madrid
Per demarcacions, Barcelona lidera la venda de vehicles de segona mà a Catalunya amb 13.491 unitats, un 2,3% més que a l'agost de 2024, mentre que en l'acumulat de 2025 assoleix les 145.808 operacions (un 2,1% més). Les altres tres demarcacions catalanes mostren caigudes: Tarragona, segona amb 3.236 unitats cau un 2,6% interanual i un 0,3% en el conjunt de 2025, període en què arriba a les 32.036 unitats; Girona, tercera amb 2.976 vehicles, experimenta un descens del 7,6% a l'agost i del 0,9% a tot el 2025, on acumula 29.589 vendes; i Lleida, amb 1.807 vehicles, cau un 7,4% a l'agost, però en l'acumulat anual creix un 3,9%, fins a les 18.162 unitats.
Els seminous mantenen el mercat estiuenc
En el conjunt de l'Estat, els turismes amb menys d'un any d'antiguitat són els que han aguantat el dinamisme del mercat de segona mà, amb 7.936 unitats que representen un creixement del 17,6%. El segon segment que més creix són els models d'entre vuit i deu anys, amb 16.226 unitats venudes i un creixement del 9,8%, mentre que els vehicles d'entre un i tres anys són tercers amb 10.656 unitats i un increment del 4,4%.
Amb tot, els vehicles amb més de 15 anys continuen protagonitzant el gruix de les compravendes de segona mà, amb un 41% de les vendes totals de 2025, fins a les 582.409 unitats. Malgrat haver caigut aquest passat mes un 2,9% en vendes, acumulen una pujada del 4,2% des d'inici d'any.
Per la seva banda, els models de fins a cinc anys d'antiguitat acumulen una pujada del 7% en els primers vuit mesos de 2025 i representen un 25,6% de les vendes, 360.000 vehicles. A parer de GANVAM i Faconauto, aquest segment suposa una "important palanca per impulsar el rejoveniment del parc" i caldria "dinamitzar encara més" el ritme de creixement incloent-los en els plans d'impuls a la demanda.
Elèctrics i híbrids: en auge, però encara minoritaris
En l'àmbit de les fonts d'energia, el dièsel continua liderant el volum de compravendes de cotxes de segona mà, amb un 51% de les operacions (718.576 unitats), però registra una petita caiguda del 0,6% a l'agost. En segona instància es troben els vehicles de gasolina, que representen el 36,4% del mercat i han crescut un 4% durant el vuitè mes de l'any, amb 513.755 operacions.
Les alternatives més ecològiques representen encara un percentatge molt minoritari del mercat de segona mà, però tant els elèctrics purs com els híbrids endollables han experimentat creixements importants durant l'agost. Els primers han venut un total de 17.458 unitats, un 1,2% del total, amb un increment del 46,8% interanual. Per la seva banda, els híbrids han comptabilitzat 25.980 operacions, l'1,8% del mercat, i han crescut un 38,3%.