L'Agència Catalana del Consum (ACC), que celebra el seu 18è aniversari amb un balanç de més de 800.000 consultes, 300.000 reclamacions, prop de 70.000 denúncies, la resolució de més de 145.000 casos per la via de la mediació o l'arbitratge i la retirada de més de 2 milions d'articles perillosos, ha premiat 9 empreses, entitats i institucions, mitjans de comunicació i persones que han destacat per la seva contribució a la defensa dels drets dels consumidors, a la bona entesa entre empreses i administració i a la difusió dels valors de consum responsable.
El conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent, ha presidit l'acte d'entrega de premis a l'auditori del CosmoCaixa, que també ha comptat amb la presència d'exconsellers i exconselleres del Departament i dels directors i les directores de l'Agència Catalana del Consum des de la seva creació el 2004. A més, la filòsofa, docent i directora de l'Institute for Socratic Dialogue, Sira Abenoza, i el professor del Centre de Governança Pública d'ESADE i ex membre del Comitè d'Experts en Administració Pública de les Nacions Unides, Francisco Longo, han conversat sobre valors, ètica i consum.
Els 9 guardonats per l'ACC són l'organització sense ànim de lucre Fundació Espigoladors; la iniciativa 'Soc gran, no idiota', impulsada per Carlos San Juan; l'Associació Catalana de Vending (ACV); la patronal Cecot; la revista Opcions-Impulsem el consum conscient; la periodista Lorena Amo, compromesa amb la difusió d'un model de consum més sostenible i de proximitat; la iniciativa 'Pam a pam, el teu mapa d'Economia Solidària'; la iniciativa 'Mapa de consum responsable' de l'Ajuntament de Sabadell i el projecte 'Llet a un preu just', fruit de l'aliança entre la Cooperativa Plana de Vic i els supermercats Bonpreu i Esclat.