• Empresa
  • Beder, el "Tik-Tok català" que tempta als més aventurers

Beder, el "Tik-Tok català" que tempta als més aventurers

L’empresa emergent, nascuda en plena pandèmia, revoluciona el llenguatge audiovisual de les plataformes turístiques

Els fundadors de Beder | Cedida
Els fundadors de Beder | Cedida
Gemma Fontseca, cap de redacció de VIA Empresa | VIA Empresa
Cap de redacció
02 de Març de 2023

L'empresa emergent Beder (de l’anglès be there) va néixer l'estiu del 2020 quan la pandèmia estava estesa arreu del món i viatjar "estava prohibit". Quatre amics barcelonins, cansats de rememorar èpoques passades, van veure que havia de canviar la forma en què viatjarien en un futur. Ho tenien clar: volien dir adéu a més de 20 pestanyes obertes de Google amb blocs i imatges per donar la benvinguda a vídeos atractius per captar el públic més jove. D’aquesta forma, els quatre fundadors van començar a treballar a jornada completa per Beder el novembre de 2021 i van desenvolupar una aplicació "feta per i per als viatgers"

 

Gabriel Rubio, un dels quatre impulsors i director general de l’empresa, explica a VIA Empresa que dos dels fundadors ja treballaven prèviament al sector del turisme i creien que “els proveïdors d’experiències turístiques i els allotjaments havien d’atraure la generació Z amb continguts més atractius”. I ho han aconseguit a partir de vídeos curts i geolocalitzats, al més pur estil TikTok.

Rubio (Beder): "Els proveïdors d’experiències turístiques i els allotjaments han d’atraure la generació Z amb continguts més atractius”

L'aplicació va dirigida a dos tipus de públics. El primer, qualificat de "top travellers" i el segon de "top business". En el primer cas va enfocada a viatgers apassionats que els agradi crear contingut amb vídeo i que vulguin tenir recompensa econòmica, a part de més visibilitat. Respecte als businesses poden obtenir clients pel seu establiment o per l'experiència turística que ofereixen a través d’un contingut que entretingui i sigui atractiu.

 

L’addicció per l’aventura i els viatges

El director destaca que “quan viatgen se senten lliures i connecten amb ells mateixos. Viatjar és el nostre estat natural”. Respecte al valor afegit de la startup hi ha el d’explorar sense límits, a la seva manera i a cultivar la passió de la "curiositat". Per això "descobrir món els enriqueix i els fa creure com a persones".

Beder està incubada per Barcelona Activa i espera tancar aviat una ronda de més de 300.000 euros

En aquests moments es troben al congrés Four Years from Now (4YFN) de la mà de Barcelona Activa. Tenen dos objectius concrets. El primer, donar a conèixer la marca perquè són joves i estan orientats al client final. Per tant, participen a diferents pitchings, fan entrevistes i fomenten el networking. Mentre que el segon objectiu es basa a completar la inversió que busquen. Segons confessen, tenen oberta una ronda de 300.000 euros i molt avançada. Finalment, compten amb més de 200 destins, més de 20.000 vídeos i 6.000 usuaris registrats. I l'última xifra per excel·lència: 100% ganes de viatjar.