L'empresariat reclama un sector públic eficient

Joan Font, president de Bon Preu, creu que "la realitat va molt més endavant que l'administració"

Imatge d'una xerrada de la jornada del Col·legi d'Economistes de Catalunya | Aleix Ramirez Imatge d'una xerrada de la jornada del Col·legi d'Economistes de Catalunya | Aleix Ramirez

La situació del model productiu català ha protagonitzat una de les xerrades de la jornada del Col·legi d’Economistes. Joan Font, president i director general de Bon Preu ha definit el comerç com un element “interessant per veure quin país tenim i quin país volem”. Per la seva banda; Joan Romero, director executiu d’ACCIÓ, ha destacat que, malgrat les incerteses actuals del context internacional, “l’economia catalana té un teixit productiu competitiu” amb 17.000 empreses exportadores regulars. Aquesta condició és adquirida per les firmes amb moviments registrats en els darrers quatre anys. 

Un altre dels sectors tractors de l’economia catalana, el turisme, també ha tingut el seu espai en el debat. “La sostenibilitat ja és una oportunitat empresarial”, ha expressat Isabel Galobardes, presidenta de la comissió de Turisme a PIMEC. La representant de la petita i mitjana empresa ha reivindicat la tasca de la patronal per aterrar a la realitat “totes les informacions sorgides”.

Bon Preu i la necessitat de les grans empreses


Des de la perspectiva de la cadena de supermercats, Catalunya sortirà beneficiada “amb grans empreses a tots els sectors”. En aquest sentit, Joan Font creu que per consolidar el paper de les firmes gegants “cal centrar els esforços a concentrar el poder de decisió al país”. Ara bé, Font no ha desaprofitat l’altaveu del Col·legi per criticar el paper de les administracions. “No podem tenir un país de qualitat, si no tenim una administració eficient”, afirma el propietari de Bon Preu.

Font: "Ens calen grans empreses a tots els sectors"

El grup alimentari denuncia que els obstacles burocràtics han allargat fins a 6 anys (8 a Barcelona) l’obertura d’alguns dels seus establiments. Els negocis emergents en l’àmbit digital també han ocupat un espai destacat en el discurs de Joan Font. “Els monopolis digitals del sector comercial són perillosos perquè, entre altres, comporten una degradació laboral”, exclama l’empresari nascut a Torelló (Osona).

Més info: El Col·legi d'Economistes denuncia un "estancament" en la transició energètica

La trampa de la seu social 


A l’hora de tractar les debilitats del sistema productiu català, Joan Romero ha recordat com “les estadístiques oficials, a vegades, no recullen la despesa de recerca i desenvolupament de les empreses amb presència a Catalunya, però amb la seu social a l’exterior”. L’executiu d’ACCIÓ ha dibuixat el futur del país amb “una indústria de valor compartit” connectada amb tres revolucions: àmbit social, medi ambient i transformació digital.

Segons Romero, les regions més industrialitzades “acostumen a reduir les desigualtats socials”. En els darrers mesos, l’organisme adscrit a la Generalitat ha reforçat el seu treball al voltant de temàtiques com el trencament de les cadenes de subministrament, l’increment del cost de l’energia, les tensions geopolítiques i les noves oportunitats de negoci de les empreses catalanes.

Més informació
Per què Joan Font (Bon Preu) apareix a la llista dels rics i en surt la família Grífols?
La multilocalització i la diversificació, els deures de l’economia catalana al món
Avui et destaquem
El més llegit