Boolibu, la solució contra els "Excels infumables" que uneix empreses i clients

La companyia ofereix un programari destinat a les vendes, el màrqueting i l'analítica, que espera incorporar aviat la intel·ligència artificial

4 de cada 10 empreses declaren que fins a un 20% de les vendes procedeixen del seu CRM | iStock 4 de cada 10 empreses declaren que fins a un 20% de les vendes procedeixen del seu CRM | iStock

Un dels aspectes que la tecnologia ha revolucionat en l’àmbit empresarial és la relació de les empreses amb els clients. Aquesta revolució ha comportat l’aparició de nous programaris, com ara els CRM (Customer Relationship Management, gestió de relació amb els clients), que han agafat terreny per ajudar les empreses a millorar i optimitzar aquestes relacions i, per tant, a augmentar les vendes i els volums de negoci. Tant és així que prop d’un 20% de les empreses que operen a l’Estat inverteixen més de mig milió d’euros en aquest tipus de programari, una inversió que, ben feta, pot esdevenir molt rendible: segons dades de Microsoft, 4 de cada 10 empreses declaren que fins a un 20% de les vendes procedeixen del seu CRM.

“Hi ha eines que són CRM, i n’hi ha que es dediquen únicament al màrqueting digital. Nosaltres ho fem tot”, explica a VIA Empresa Carlos Asensio, cofundador de Boolibu, una plataforma de pagament per ús allotjada al núvol que té la finalitat de relacionar i comunicar les empreses amb els seus clients, permetent oblidar-se dels “Excels infumables”.

4 de cada 10 empreses declaren que fins a un 20% de les vendes procedeixen del seu CRM

D'un majoritsta informàtic a una consultoria

Boolibu sorgeix d’un majorista d’informàtica que va evolucionar a una consultoria aprofitant els coneixements de màrqueting de què disposava: “El màrqueting que fèiem havia tingut molt d'èxit i ens volíem dedicar a això”, comenta Asensio, qui afegeix que “teníem una eina d’enviament de correus electrònics molt potent, a la qual vam decidir afegir-li el CRM, configurar-la perquè fos fàcil de fer servir, i vendre-la”. Des de fa aproximadament un any, la iniciativa ofereix un programari “potent, senzill i intuïtiu” des de 29 euros al mes.

Asensio, expert en tecnologia, va desenvolupar la companyia amb la Laura Benítez i l’Angel Martínez, cofundadors de Boolibu i experts en màrqueting i vendes, respectivament. Tots tres destaquen la feina “espectacular” que va dur a terme a Barcelona Activa en l’àmbit del finançament: “Nosaltres tenim molta experiència en el món del màrqueting i de la tecnologia, però no a l’hora de buscar gent que vulgui invertir”, afegeix Asensio.

CRM i vendes, màrqueting i analítica

El programari de Boolibu, que recentment ha visitat el BizBarcelona, també es troba disponible en una tarifa especial per a autònoms i divideix les seves tasques en tres àrees: CRM i vendes, màrqueting i analítica. La primera consisteix a la gestió de clients, segmentació i crear oportunitats en el procés de venda. Pel que fa a la segona, té lloc tot allò relacionat amb el telemàrqueting, email màrqueting i gestió de continguts. Finalment, la tercera, analitza els resultats de les dues darreres.

Més info: Els ‘Oh shit’ moments i l’aprenentatge d’un fracàs

De moment, són més de 50 empreses les que ja confien en el programari de Boolibu: “És complicat arribar a la gent, i això és el que estem millorant ara, però quan ho aconseguim, els nostres clients estan molt contents amb la nostra eina”, assenyala Asensio, qui afegeix que “el nostre objectiu és que les persones que no saben res d’informàtica ni de màrqueting puguin utilitzar l’eina, treure-li molt de partit, i que no estiguin 50 hores aprenent com funciona”. 

Passar dels 100.000 euros als 50

L’empresari assenyala que, a més de trobar-se a la recerca de finançament, l’equip de Boolibu pretén arribar a nous mercats estrangers, en tractar-se d’una eina preparada per treballar de manera internacional, ja que “pot treballar amb qualsevol llengua i amb qualsevol format de dades”. A més, sembla que l’arribada de la intel·ligència artificial serà imminent: “Volem afegir tota l’experiència que tenim a l’hora de desenvolupar un pla d’accions de màrqueting a una eina basada en intel·ligència artificial”. “Sabem que quan has de fer el pla d’accions del trimestre, t’enfrontes amb una fulla en blanc, i el que volem és donar eines perquè cada empresa pugui formar aquest motor d’intel·ligència artificial i adaptar-lo a les seves necessitats”, afegeix.

Asensio: "Hem passat de vendre projectes de, com a mínim, 10.000 euros fins a 100.000, i ara ens trobem venent un programari des dels 11 fins als 50 euros"

Asensio destaca que en l’àmbit del màrqueting la revolució de la intel·ligència artificial és “molt adient” per donar un impuls al sector: “Moltes vegades el mercat i el producte canvien, i poder donar idees de quina mena de campanyes de màrqueting poden funcionar penso que serà una gran idea”. Així i tot, es tracta d'un gran repte, ja que l'equip ha passat “de vendre projectes de, com a mínim, 10.000 euros fins a 100.000, i ara ens trobem venent un programari des dels 11 fins als 50 euros”, comenta el cofundador, destacant el gran aprenentatge que suposa aquest canvi de model de negoci: “La manera de vendre és molt diferent, no pots estar-te hores amb un client per vendre 40 euros al mes, perquè això no seria escalable”. 

Més informació
BonaTerra, l'aposta ecològica catalana que descobreix "agricultors amb productes increïbles"
Gatera Studio, o com fusionar videojocs i música per crear art electrònic
eDojo, la consultoria catalana d’’eSports’ que promet anar “més enllà de la realitat”
Avui et destaquem
El més llegit