eDojo, la consultoria catalana d’’eSports’ que promet anar “més enllà de la realitat”

La iniciativa s'ha especialitzat en el blockchain i el metavers, desenvolupant eines i estratègies per “caminar cap al futur d'una forma social i ètica”

Alexis Sans, CEO d'eDojo | eDojo Alexis Sans, CEO d'eDojo | eDojo

Si bé la tecnologia ha revolucionat el món de l’esport, oferint noves eines d’anàlisi i nous materials que permeten una major eficiència, també ha obert camí a un altre tipus d’esport: els esports electrònics. Aquests, més enllà de donar lloc a noves idees de negoci en el sector dels videojocs, que preveu una facturació de 911 milions d’euros a Catalunya i una ocupació de més de 6.500 persones per aquest 2023, l’any passat, segons dades de Statista, van registrar una audiència global de 532 milions d’espectadors, 60 milions més que l’any anterior.

“Un espai d’informàtica de Barcelona ens va encarregar un projecte per dinamitzar un espai de gaming, i entre totes les opcions que van presentar la que més atractiva va resultar va ser una acadèmia d’esports electrònics, i va ser aleshores quan va sorgir eDojo”, explica a VIA Empresa el CEO de la iniciativa, Alexis Sans. En l’actualitat, la passió de la consultoria pel món tecnològic ha portat l’equip de 17 persones a especialitzar-se també en blockchain i metavers, desenvolupant eines i estratègies per “caminar cap al futur d'una forma social i ètica”.

Els esports electrònics van registrar una audiència global de 532 milions d'espectadors el 2022

Més info: El sector del videojoc preveu una facturació de 911 M€

eDojo, eShodo i eRengo

El projecte, que va sorgir el 2019, es va inspirar inicialment en les acadèmies d’estil americà i asiàtic: “És el que s’estava fent en aquell moment”, comenta Sans. Així i tot, arran d’eDojo i de l’acompanyament i assessorament de Barcelona Activa, han sorgit dues verticals més de negoci que giren entorn del projecte: eShodo i eRengo

“eDojo es continua dedicant a la formació i consultoria dels esports electrònics i, a més, organitza esdeveniments, com ara el Global Esportainment Summit (GES) que se celebrarà a l’octubre”, explica el CEO, qui afegeix que, d’altra banda, “eShodo és una empresa independent de desenvolupament de videojocs, és la secció d’art i disseny, mentre que eRengo, molt més recent, s’encarrega de la comunicació i de gestionar la comunitat”.

eSports i videojocs: un creixement asimètric

Sans valora molt positivament el creixement del sector dels videojocs: “La feina que s’està fent a Catalunya, tant en l’àmbit públic com en el privat, és molt potent”. Així i tot, el creixement que està experimentant aquest sector no és, ni de bon tros, el mateix que el dels esports electrònics: “Aquests han crescut de forma artificial i, per aquest motiu, el sector dels eSports s’està repercutint i autoregulant”, assenyala l’empresari, qui explica que molts equips, empreses i projectes han intentat créixer aprofitant les esponsoritzacions, que són molt presents en els esports electrònics, i aquest fet ha provocat el “creixement artificial”.

Sans: “La feina que està fent Catalunya al sector dels videojocs, tant en l’àmbit públic com en el privat, és molt potent”

Malgrat que són diverses les empreses d’esports electrònics les que estan tancant, Sans vaticina que el sector resistirà. Analitzant el seu projecte, el fundador d’eDojo explica que “de tota manera, a nosaltres, el panorama actual no ens afecta directament, ja que el nostre projecte està centrat en la formació i ha crescut molt gradualment”. La consultoria treballa en l’actualitat amb diverses universitats per crear des d’assignatures fins a cursos sencers centrats en el gaming.

Del Circuit de Catalunya al Burger King: el portfoli de la consultoria

Fins a l’actualitat, han passat una gran varietat de projectes per les mans de l’empresari. eDojo ha organitzat activitats dins del Mobile World Congress (MWC), ha impulsat estudis d’investigació sobre els esports electrònics, mentre que, per la banda d’eShodo, s’han realitzat projectes com la creació de NFT en 3D per al Circuit de Catalunya, la producció d’un vídeo divulgatiu sobre el turisme del futur i el metavers per al govern de les Illes Balears, la d’un espot publicitari per a Burger King i també ha desenvolupat un videojoc 3D per a equipaments de gimnasos. 

Més info: La indústria ‘gaming’ somnia convertir Catalunya en la millor productora de videojocs

La consultoria catalana preveu enfocar-se en l’àmbit de l’assessoria i, de fet, ja treballa amb l’Ajuntament de Barcelona per desenvolupar el pla estratègic d’esports electrònics i videojocs de la ciutat. “A més, ens volem centrar en algunes ofertes de diverses universitats, a partir de les quals desenvoluparem nous projectes i, d’aquesta manera, fer créixer eDojo i assentar-lo”, afirma Sans.

Més informació
TheKer i el robot català nascut a la UPC per revolucionar la indústria electrònica
Miistico, la plataforma digital que ‘tira les cartes’ per videotrucada
La marca de roba de Sant Cugat que vesteix bebès d'arreu del món
Avui et destaquem
El més llegit