
Caprabo avança en el seu pla d’expansió i obre, en el primer semestre de l’exercici, una desena de supermercats. Les noves obertures consoliden l’aposta de la Caprabo pel creixement a Catalunya i reforcen el desenvolupament del pla estratègic dissenyat per la companyia fins al 2026, amb l’objectiu de guanyar competitivitat al mercat i impulsar la millor experiència de client.
Edorta Juaristi, director general de Caprabo, explica que, l’any 2025, “Caprabo superarà la previsió d’obertures per a l’exercici. A l’obertura de noves franquícies, Caprabo sumarà un segon supermercat propi a la ciutat de Badalona, abans de finalitzar l’any”. I afegeix que “mantenim el ritme de desenvolupament establert en el pla de negoci que inclou, com a principals reptes, a més de les noves obertures, la reforma de la xarxa, l’augment de la varietat de productes, l’impuls dels productes de proximitat, una marca pròpia de qualitat i competitiva i la personalització de la relació amb els nostres clients a través del Programa de Fidelització i la Targeta Club Caprabo”. Juaristi ha confirmat la dada de facturació del 2024, un exercici en què va créixer un 2,4%, fins a 799,2 milions d'euros.
Diversitat de formats i expansió territorial
Enguany, Caprabo ha incorporat més de 3.750 m² de superfície comercial i ha generat 76 llocs de treball. Entre les obertures, destaca la inauguració d’una botiga pròpia al municipi de Calonge i Sant Antoni (Girona), amb una superfície de 1.676 m², una inversió de 2 milions d’euros i la creació de 35 llocs de treball.
La companyia ha obert un supermercat propi, nou botigues franquícies, tres d’aquestes sota l’ensenya Aliprox i un Caprabo Rapid, ampliant la seva cobertura a les províncies de Barcelona, Girona i Tarragona. També ha obert un supermercat en un càmping a Alcanar, amb un format diferencial i adaptat a l’entorn, amb la qual cosa reforça la versatilitat dels seus formats i adaptació del model Caprabo a metres i espais diferents.
Caprabo ha arribat a nous municipis on no tenia presència a les províncies de Barcelona, Tarragona i Girona. No tenia, fins al moment, botigues a Calonge i Sant Antoni (Baix Empordà), Cabrils (Barcelonès) i Alcanar (Montsià). A més, ha reforçat la seva presència a Igualada, Girona, Barcelona (la Teixonera), Vilafranca del Penedès i l’Hospitalet de Llobregat. Per comarques, les noves obertures s’han distribuït al Barcelonès, Anoia, Baix Empordà, Gironès, Alt Penedès i Montsià.
Un model de supermercat adaptat a les noves necessitats

Els supermercats de Caprabo responen al model de supermercat de nova generació que la companyia ha desenvolupat després de culminar la transformació de tota la seva xarxa, aquest any. El model posa el focus en l’experiència de compra i el client, amb espais diàfans, més presència de llum natural, seccions de frescos ubicades a l’entrada, zones d’auto cobrament i una disposició que afavoreix la compra ràpida i còmoda. A més, incorpora sistemes d’eficiència energètica d’última generació, equipaments de baix consum, il·luminació sostenible i solucions digitals que milloren la gestió de promocions i la personalització del servei.
L’estalvi, eix estratègic de Caprabo
En el desenvolupament de la seva etapa estratègica 2024-2026, Caprabo ha situat l’estalvi en el centre de la seva estratègia comercial. Durant aquest període, la companyia preveu transferir més de 85 milions d’euros en estalvi als clients. Entre les iniciatives d’estalvi destaquen el programa Preus Bons Sempre (PBS), que garanteix preus competitius en més de 1.800 productes —250 d’ells de proximitat—, i la campanya Carros complets i saludables per menys de 70€, que ofereix alternatives equilibrades i assequibles per a la compra diària. Aquestes iniciatives es complementen amb cupons personalitzats, formats promocionals com 2x1, dies sense IVA i descomptes especials per a famílies nombroses. Totes aquestes accions estan integrades en el Programa de Fidelització Club Caprabo, utilitzat per prop d’un milió de clients i que permet una relació directa, digital i personalitzada amb el consumidor. La Targeta Club Caprabo és l’eina amb què els clients de Caprabo aconsegueixen maximitzar la seva capacitat d’estalvi. Permet sumar i acumular estalvi, amb uns imports que es carreguen a la targeta de Caprabo.