Ebro EV Motors activarà durant el primer trimestre del 2026 una nova línia de producció robotitzada que permetrà multiplicar per tres la capacitat de producció de la planta de la Zona Franca. Així ho ha anunciat l'automobilística aquest dilluns, en un acte en què l'empresa ha celebrat el primer aniversari de la reactivació de la fabricació a l'antiga planta de Nissan, la coneguda com a Ebro Factory.
En un acte a la Sala Oval del MNAC, els directius de la marca han indicat que la nova línia inclourà la pintura i soldadura i permetrà que la producció es faci "localitzada el màxim possible a Barcelona, amb l'objectiu de crear riquesa a l'entorn, generar i retenir talent i ocupació d'alta qualitat". La nova línia podrà fabricar fins a sis models de vehicle diferents.
A més, Ebro EV Motors ha remarcat que durant aquest primer any ha complert "totalment" amb els compromisos de generació d'ocupació adquirits en els acords de reindustrialització. En aquest sentit, els directius han detallat que actualment la planta té 1.000 treballadors i ha generat més de 2.500 llocs de feina, comptabilitzant també els indirectes.
Els directius han repassat algunes de les fites assolides i han ressaltat que en l'últim trimestre -de juliol a setembre- per primera vegada han deixat enrere els números vermells i van tancar amb un ebitda positiu. Segons han indicat, des que es van posar en marxa han servit més de 10.000 clients.
12.000 cotxes produïts
Si es comptabilitza fins a l'octubre, Ebro ha fabricat gairebé 12.000 vehicles, que ha comercialitzat a través d'una xarxa que abans d'acabar l'any s'enfilarà fins als 90 concessionaris arreu de l'Estat. Els directius també han precisat que un 45% de les vendes de l'octubre passat van ser de models electrificats.
A banda de celebrar el primer any en marxa, l'acte també ha servit per presentar el nou Ebro s900, que la marca defineix com el seu "nau insígnia" i que començarà a comercialitzar.