• Empresa
  • Call To Agency: la professora i l'alumne que van decidir especialitzar els equips de màrqueting

Call To Agency: la professora i l'alumne que van decidir especialitzar els equips de màrqueting

La startup catalana, que va sorgir fa tres anys en una aula universitària, ajuda els equips de màrqueting a especialitzar-se en disseny web i xarxes socials

1 de cada 4 ofertes de treball a Barcelona són digitals | iStock
1 de cada 4 ofertes de treball a Barcelona són digitals | iStock
David Lombrana VIA Empresa
Periodista
Barcelona
22 de Juny de 2023
Act. 22 de Juny de 2023

Ens podem referir al moment històric que vivim en l’actualitat de moltes maneres: era digital, era del coneixement, era de la informació o era informàtica. Totes aquestes van lligades a la revolució digital, que ha canviat completament les regles del joc. Un exemple d’això és la revolució del mercat laboral: 1 de cada 4 ofertes de treball a Barcelona són digitals, i només cinc anys enrere, l’any 2018, el pes de les ofertes de treball digitals respecte al total de sectors era de l’11%.

 

En aquest context, la gran majoria de negocis de l’actualitat necessiten reinventar-se i embarcar-se en un viatge de la mà de les xarxes socials, les pàgines web i l’e-commerce. No és una tasca senzilla per a tothom i, sota el lema Pensa en gran per dissenyar i desenvolupar el teu futur, sorgeix Call To Agency, una agència de màrqueting especialitzada en anuncis a xarxes socials, disseny web i estratègia digital.

Pàgines web i xarxes: la necessitat d’especialitzar-se

“El projecte va néixer per cobrir una necessitat en els petits equips de màrqueting d’empreses relativament grans”, explica a VIA EmpresaFerran Tomàs, cofundador de l’agència, qui detalla que moltes empreses tenen equips de màrqueting d’entre una a cinc persones que s’encarreguen de l'estratègia, el producte i el seu llançament, però els hi falta especialitzar-se en el disseny de pàgines web o en les campanyes de xarxes socials. “Aquí és on entrem nosaltres”.

 

 

La digitalització, de la mà d’un alumne i una professora

La iniciativa va aflorar fa tres anys en una aula universitària, quan la María Cristina Pérez, aleshores professora de Tomàs, li va proposar col·laborar en un projecte de màrqueting digital. “La Cristina va veure en mi unes ganes d’aprendre i de buscar reptes, i quan em va fer la proposta li vaig dir d’anar a totes”, explica el cofundador, qui afegeix que “en aquell moment només tenia 23 anys, havia acabat la carrera i suposava la meva primera porta d’accés al món laboral, per tant, no m’ho vaig pensar dues vegades”.

En els seus inicis, Tomàs i Pérez col·laboraven de forma individual en diversos projectes, però, a partir de la covid-19, la feina relacionada amb la digitalització va créixer exponencialment: “Tothom havia de fer pàgines web i xarxes socials, tocava ser present al món digital, i llavors vam decidir ajuntar els nostres clients i vam constituir l’empresa”, explica Tomàs. Actualment, firmes com Cinesa, Brooks o Bioinicia confien en l’equip de set persones que conformen l’agència.

Actualment, firmes com Cinesa, Brooks o Bioinicia confien en l’equip de set persones que conformen l’agència

En els dos darrers anys, Call To Agency ha passat per un gran creixement, i aquest any està previst “fer un pas més” detalla Tomàs. Per aquest motiu, els dos cofundadors han acudit a Barcelona Activa per realitzar el Barcelona Mentoring Program: “Volem fer créixer la nostra xifra de negocis, i des de l’entitat ens estan ajudant a créixer encara més”, afegeix Tomàs.

“En un món digital, la formació específica és clau”

Amb aquestes perspectives de creixement, l’agència ha decidit fer un pas més enllà i oferir serveis de formació i assessoria. L’equip considera que “en un món digital, la formació específica és clau” i, per aquest motiu, han apostat per ajudar les empreses amb formació InCompany personalitzada. 

Aquesta formació consisteix a sessions pràctiques sobre la gestió dels actius digitals de l'empresa, aportant coneixements, recursos, estratègies i casos d'èxit. De forma ajustada a les necessitats de cada client, s’analitza la situació inicial i es crea un full de ruta per implantar tots aquests recursos i coneixements. Qui millor que una professora universitària per dur a terme una formació?

Tomàs destaca d’aquest viatge de tres anys la importància de “trobar un bon equip i tenir una bona relació, ja que la comunicació és primordial”. També considera que és clau “rodejar-se del màxim de persones que ens puguin aportar aprenentatges” i, finalment, recordant els inicis de l’agència: “és imprescindible continuar-se formant, és el que ens permetrà continuar creixent”.