Flax & Kale obre les portes (per primer cop) a inversors externs a la família

El grup alimentari ha tancat una ronda de 22 milions d'euros, amb la participació de Javier Rubió i Dídac Lee, per impulsar l'expansió internacional

Imatge d'un producte de Flax & Kale | Cedida Imatge d'un producte de Flax & Kale | Cedida

Flax & Kale ha tancat una ronda d'inversió de 22 milions d'euros per impulsar la seva expansió internacional, principalment als mercats del Regne Unit, França i Holanda. Per primera vegada, el grup alimentari obre les portes a un inversor extern a la família, en aquest cas d'un grup liderat per Javier Rubió i Dídac Lee.

"Donem entrada a inversors externs per consolidar la nostra aposta de convertir-nos en un motor de canvi a través de l'alimentació sana", apunta Jordi Barri, CEO de Flax & Kale. La kombutxa serà un dels eixos del pla de creixement de l'empresa en els pròxims anys. "No hi ha un actor rellevant a Europa i aquí és on ens volem posicionar", recalca l'executiu.

Per primera vegada, el grup alimentari obre les portes a un inversor extern a la família

En aquesta línia, Flax & Kale ha anunciat una aportació de 14 milions d'euros per actualitzar les seves instal·lacions de Bell-lloc d'Urgell i Fraga. El grup vol convertir la primera planta en un dels grans centres de producció de kombutxa al sud d'Europa. Pel que fa a la fàbrica aragonesa, adquirida recentment mitjançant un concurs, la inversió prevista és de 3 milions per crear plats preparats i productes vinculats a la proteïna vegetal.

Estratègia amb els restaurants

Actualment, Flax & Kale compta amb una xarxa de sis restaurants repartits per ciutats com Madrid, Barcelona o Lleida. "La nostra estratègia de futur és obrir restaurants més grans, on la gent pugui gaudir d'una experiència completa", afirma Barri. Segons els vaticinis de l'empresa, el sector del plant based patirà una concentració molt alta, especialment en l'àmbit de la proteïna.

Com a cap visible dels nous inversors, Javier Rubió ha justificat l'entrada a Flax per "ser una companyia que sempre aposta per la innovació i, a la vegada, té un equip directiu excel·lent per pivotar els reptes de l'expansió". Tal com recull un estudi de Nielsen, Flax & Kale gaudeix d'una quota de mercat del 20%.

En paral·lel, Jordi Barri ha anunciat un acord amb Lidl per crear una marca blanca de kombutxa. El projecte es tirarà endavant a Espanya i nou països europeus. Aquesta iniciativa serà un banc de proves per altres aventures al segment de la gran distribució. Flax preveu tancar l'any 2022 amb una plantilla de 350 treballadors.

Imatge de Jordi Barri, CEO de Flax & Kave | Aleix Ramirez
Imatge de Jordi Barri, CEO de Flax & Kale | Aleix Ramirez

Situació econòmica del grup

Flax & Kale tancarà l'actual exercici amb unes vendes de 17 milions d'euros, una xifra que representa un increment d'un 70% respecte del 2021. La facturació del grup alimentari es reparteix en un 60% per l'activitat de la restauració i el percentatge restant per la gran distribució. Amb els recursos obtinguts de la ronda de finançament, Barri creu que, "malgrat que l'entorn econòmic és molt complex", la marca catalana assolirà un "enfocament internacional". A escala mundial, el sector de la kombutxa mou uns 3.500 milions de dòlars i la previsió és obtenir la xifra de 10.000 milions l'any 2030.

Més informació
Silvio Elías: “L’alimentació ecològica està menys sotmesa a la situació geopolítica”
Flax & Kale vol "democratitzar" els productes plant-based
Jordi Barri (Flax & Kale): “Ens podem convertir en el Silicon Valley de la innovació alimentària"
Avui et destaquem
El més llegit