El Grup Planeta continua creixent, especialment, en la seva divisió de formació, que se suma a les altres dues potes d’activitat, el negoci editorial i els mitjans de comunicació. L’empresa va registrar unes vendes de 1.800 milions d’euros l’any 2022, un 6% més que l’any anterior, quan es van situar en els 1.700 milions d’euros. Va ser l’any 2021 quan el conglomerat va deixar enrere la pandèmia i va recuperar les xifres de 2019, resultats que van millorar l’any 2022. “El grup té avui molta més solidesa econòmica i financera”, remarca el seu president, José Creuheras.
A més d’augmentar la facturació, l’ebitda s’ha situat en els 350 milions d’euros, un 15% més. El deute de la companyia propietat de la família Lara s’ha mantingut en els 250 milions d’euros, després de disminuir-lo un 50% l’any 2021. Està format per 150 milions de deute bancari i 100 milions en bons. Creuheras exposa que han aconseguit diversificar les fonts de finançament després de l’emissió privada de deute per 100 milions d’euros amb l’asseguradora estatunidenca Prudential, operació que també ha servit per ratificar la solidesa del gegant empresarial.
Amb una plantilla global de 12.500 empleats, la divisió amb més pes dins del grup és la dels mitjans de comunicació, formada per Antena 3, LaSexta, Onda Cero, Europa FM i La Razón. Representen gairebé el 50% de la facturació total. El negoci editorial, l’origen de Planeta, es queda amb el 26% mentre que la pota de formació continua creixent i ja representa el 23%. Aquesta última àrea de negoci té presència a diferents països d’Europa, Àfrica i Amèrica Llatina, amb una cartera de 120.000 alumnes i 6.000 professors.