• Empresa
  • De Guindos matisa que el BCE no està "ni a favor ni en contra" de l'OPA del BBVA al Banc Sabadell

De Guindos matisa que el BCE no està "ni a favor ni en contra" de l'OPA del BBVA al Banc Sabadell

El vicepresident de l'organisme europeu recalca que la "no oposició" a l'operació és un posicionament de neutralitat i no un suport explícit

El vicepresident del Banc Central Europeu (BCE), Luis de Guindos | Europa Press
El vicepresident del Banc Central Europeu (BCE), Luis de Guindos | Europa Press
Redacció VIA Empresa
Barcelona
23 de Maig de 2025

El vicepresident del Banc Central Europeu (BCE), Luis de Guindos, ha aclarit aquest dijous el posicionament de l'entitat vers l'OPA hostil del BBVA sobre el Banc Sabadell. El dirigent ha explicat des del fòrum del diari Expansión que "no té plantejament ni a favor ni en contra" de l'operació, de forma que la seva autorització a la fusió, anunciada el setembre del 2024, va ser en realitat una "no oposició". Segons De Guindos, el seu vistiplau es va fonamentar en criteris de solvència.

 

Així, l'exministre espanyol no ha expressat la seva opinió respecte de l'operació, però sí que ha volgut diferenciar el caràcter de la resolució del BCE, la qual ha defensat fermament. "Qualsevol cosa que digui serà especular", ha afirmat. Quant a la consulta pública anunciada pel govern de Pedro Sánchez, De Guindos s'ha limitat a titllar-la de "d'innovadora, per dir-ho d'alguna manera". No n'ha aprofundit més, ni tampoc ha especulat sobre quina serà la resolució que adopti l'executiu espanyol. 

Alhora, ha demanat respecte per als organismes que estan analitzant l'operació, entre els quals s'inclou el mateix BCE. "Sempre és molt important, des del punt de vista de la transparència, el respecte al que és el marc de regles, perquè és el que dona garantia als inversors institucionals, independentment de quin sigui el resultat de l'OPA, que no sé quin serà", ha reflexionat.

 

Cap a un projecte de grans bancs europeus?

Sí que s'ha estès a l'hora d'analitzar els criteris del president del BBVA, Carlos Torres, d'avançar en la idea de crear grans bancs europeus. El vicepresident del BCE ha admès que els plantejaments que es donen internament als països de la UE "a vegades no estan alineats" amb les idees d'unió bancària i integració del sector que es llancen des d'Europa. Tanmateix, De Guindos ha defensat que la fusió BBVA - Sabadell seria "solvent", ja que "els dos bancs ho són".

Tot seguit, ha apostat per "avançar" en els processos d'integració europea, sobretot tenint en compte el "canvi de paradigma" que ha provocat l'arribada de Donald Trump a la presidència dels Estats Units per segona vegada. El directiu del BCE ha remarcat que el "nivell d'incertesa és molt elevat" no només pels aranzels, sinó també per la política fiscal que vol desplegar el magnat nord-americà.