Ikea estudia llançar una plataforma digital amb productes també de rivals

La companyia sueca planteja un 'ecommerce' amb mobles propis i dels seus competidors

La transformació digital d'Ikea l'empeny a fer un canvi d'estratègia | iStock La transformació digital d'Ikea l'empeny a fer un canvi d'estratègia | iStock

La companyia sueca de mobles i decoració Ikea està estudiant la possibilitat de crear una plataforma digital per vendre no només els seus mobles, sinó també els fabricats per empreses competidores, segons ha indicat al Financial Times el conseller delegat d'Inter Ikea, Torbjorn Loof, qui ha expressat el seu interès a explorar l'espai que existeix entre la web corporativa i els llocs generalistes com Amazon i Alibaba.

Més info: Amazon desafia Ikea amb el llançament de dues marques pròpies de mobles

"Quines són les oportunitats entre les grans plataformes globals dominants i la web d'empresa? Crec que hi ha tones d'oportunitats. Com Zalando: ells són una espècie de plataforma per a moda i calçat. Penso que és una àrea molt interessant per a explorar", ha declarat Loof en referència a la web alemanya que acull els productes de múltiples marques i fabricadores sense que cap sigui propietari del lloc.

No obstant això, l'executiu ha subratllat que Ikea no ha mantingut ara com ara converses amb cap dels seus competidors sobre aquest tema, encara que ha expressat que a la companyia li agradaria participar en la creació d'una plataforma de vendes per al sector.

El major venedor mundial de mobles a escala minorista està concloent els detalls sobre les seves primeres proves en la comercialització dels seus productes a través pàgines web de tercers, per a les quals Loof pràcticament dóna per descartada a Amazon. "No crec que sigui Amazon", ha afirmat.

Més informació
Ikea vol llogar mobles
Ikea vol acomiadar 7.500 persones (però en contractarà 11.500)
Ikea vendrà plaques solars a Espanya
Avui et destaquem
El més llegit