Movento, divisió de mobilitat privada de Moventia, continua el seu pla de creixement estratègic al mercat espanyol amb la seva arribada a la Comunitat de Madrid, a través d'una aliança estratègica amb GrupoGil, un reconegut grup empresarial madrileny amb més de mig segle d'història, fundat per JuanPabloGil. Aquesta operació marca una fita clau en el pla d'expansió nacional de Movento, que recentment també ha entrat al mercat balear gràcies a la seva associació amb el GrupRoxa, anunciada el mes de juliol passat.
La unió entre les dues empreses es materialitza en l'adquisició per part de Movento d'una participació majoritària de control als concessionaris de Grupo Gil. El grup ofereix un servei integral, amb distribució, postvenda i reparació per a les marques Seat, Cupra, Mazda, MG i Mitsubishi. En el cas d'Opel, el servei s'enfoca únicament a la postvenda a la capital.
Gràcies a aquesta aliança, Movento amplia la seva cartera a 19 marques, sumant Mazda, MG i Mitsubishi, a les 16 que ja representa a Catalunya i Balears, entre les quals hi ha Mercedes-Benz (Movento Stern), Renault i Dacia (Movento Auser), Volkswagen, Audi o Škoda, entre altres.
MiquelMartíPierre, CEO de Movento, ha subratllat la rellevància estratègica d'aquesta operació: "L'aliança amb Grupo Gil suposa un pas important a la nostra estratègia d'expansió a Espanya, entrant a Madrid amb un soci de llarga trajectòria i un coneixement profund del mercat local. Aquesta unió ens impulsa a enfortir la nostra presència en un territori clau i avançar en la nostra aposta per la mobilitat del futur".
Martí: "L'aliança amb Grupo Gil suposa un pas important a la nostra estratègia d'expansió a Espanya"
Per la seva banda, ElisaGil, presidenta de Grupo Gil, ha destacat el valor de l'aliança amb Movento en un context de transformació del sector de l'automoció: "L'objectiu de l'aliança és formar una proposta d'automoció excel·lent en un àmbit tan complex i tan dinàmic com és la distribució d'automòbils i la mobilitat en general, davant dels reptes presents i futurs, com ara la digitalització, les diverses formes de mobilitat, els canvis en energies alternatives i, en general, la transformació del sector. Factors, tots ells, on la mida dels representants de les marques creix en dimensió i en la seva proposta de valor”.