• Empresa
  • Outvise, el mercat web de la nova generació d’autònoms tecnològics

Outvise, el mercat web de la nova generació d’autònoms tecnològics

La plataforma, nascuda el 2014 a Barcelona, connecta empreses necessitades de talent amb una base de dades de gairebé 50.000 professionals d'arreu del món

Pau Cerdà, Alex Collart, Eusebi Llensa i Fred Caillau, cofundadors d'Outvise | Cedida
Pau Cerdà, Alex Collart, Eusebi Llensa i Fred Caillau, cofundadors d'Outvise | Cedida
Marc Vilajosana, periodista de VIA Empresa | Mireia Comas
Periodista
Sant Cugat del Vallès / Barcelona
09 de Setembre de 2025 - 05:30

D’ençà de la revolució industrial, el model ocupador-empleat ha estat la norma —amb les corresponents reformes i exceptuant certes professions— durant gairebé dos segles. Un format que avui continua sent l’estàndard en la gran majoria de sectors, però que comença a ser desplaçat en determinats àmbits on la demanda de talent especialitzat és especialment alta, com és el cas del sector tecnològic. A Catalunya, el segon trimestre de 2025 hi havia 21.950 treballadors afiliats al règim d'autònoms en l'activitat econòmica d'informació i comunicacions i 68.090 en la branca d'activitats professionals, científiques i tècniques, el 15,8% i el 32,7% d'aquestes especialitzacions, respectivament, segons xifres de l’Idescat.

 

Aquesta és la revelació que van tenir Pau Cerdà, Alex Collart, Eusebi Llensa i Fred Caillau el 2014 quan es van retrobar al Mobile World Congress (MWC) després d’anys sense veure’s i van caure que tots ells treballaven en aquell moment com a consultors autònoms. “Això ens va portar a preguntar-nos si era casualitat o una tendència de mercat, i vam veure que, efectivament, podem parlar fins i tot d’un canvi de paradigma en com les empreses es relacionen amb el talent”, assegura a VIA Empresa Collart, cofudador juntament amb Cerdà, Llensa i Caillau d’Outvise, l’empresa que ha esdevingut el portal de referència per trobar talent professional autònom dins del món tecnològic.

Outvise neix com una manera de donar solució a una necessitat que, en aquell moment, no tenia cap resposta clara. “Existien plataformes digitals per connectar aquest nou talent amb empreses, però eren plataformes molt generalistes i molt centrades en ocupacions de poc valor afegit o en tasques molt senzilles”, recorda Collart, el també director financer (CFO) de la companyia. No hi havia cap portal centrat en “perfils més especialitzats” com el de la consultoria tecnològica: “Vam veure tant l’oferta de talent com la demanda, i que podíem intermediar. Per això ens vam especialitzar en talent tecnològic”.

 

Collart: “Existien plataformes digitals per connectar aquest nou talent amb empreses, però eren molt generalistes”

Dit i fet. 11 anys més tard, la plataforma reuneix gairebé 50.000 professionals d’arreu del món, tot i que el gruix del talent s’ubica a Europa i Orient Mitjà. Collart compara sovint el seu model al que va seguir Airbnb en el seu moment en el sector de l’habitatge de vacances: “Abans, hi havia moltes agències que es dedicaven al lloguer vacacional, però no eren professionals, tenien una oferta limitada, els processos eren llargs… Van arribar ells i ho van digitalitzar tot, amb una oferta molt gran i en temps real. Això és el que fem”.

Connectar professionals i empreses a través d'algoritmes

La plataforma d’Outvise manté un coneixement profund de cada professional registrat, amb detalls com la seva especialització, els projectes en què han treballat, els clients per a qui ho han fet i l’experiència que acumulen. El portal els recull en sis grans categories temàtiques (tecnologia, negoci, dades, màrqueting digital, programari i projectes), dins de cadascuna de les quals llista un gran seguit d'especialitzacions. Només en l'àmbit de les dades ja es recullen rols com els científics de dades, els enginyers de dades, els especialistes en IA, els enginyers en aprenentatge automàtic, els arquitectes de dades, els consultors en intel·ligència de negoci, els analistes de dades o els arquitectes de big data.

“Per al treballador, som com un agent comercial”, compara Collart, “entenem molt bé en què són bons i els portem projectes que s’adeqüen al seu perfil”. Els professionals poden registrar-se gratuïtament a la plataforma i no han de pagar res per fer-la servir; els ingressos d’Outvise arribaran en forma de comissió en cas que es tanquin els projectes amb empreses. “L’exclusivitat no és un requisit, però molts d’ells veuen que som molt bons en això, i decideixen treballar només amb nosaltres”, assegura el CFO de la companyia.

Els treballadors autònoms poden registrar-se i fer servir gratuïtament Outvise, que cobrarà una comissió dels projectes tancats

Però la fortalesa d’Outvise no és únicament el volum de talent de què disposa, sinó la manera com el connecten amb les necessitats específiques de cada empresa. “Com a empresa tecnològica, ens basem en tecnologia d’algoritmes per fer el nexe d’unió”, explica Collart, un programari amb què aconsegueixen reduir substancialment el temps d’espera en comparació amb les agències tradicionals: “Típicament, trobem clients que fa setmanes o mesos que volen trobar un professional amb un perfil determinat, i quan recorren a nosaltres, en trobem en 24-48 hores”. Una velocitat que, segons assegura Collart, produeix un “efecte uau” als clients. 

Amb aquest funcionament, la companyia ha aconseguit “passar de ser una startup a una empresa consolidada” que treballa majoritàriament per grans clients. Entre elles es troben companyies com Cirsa, Telefónica, Vodafone, Iberdrola, Adolfo Domínguez, Allianz, Capgemini o Cellnex, entre altres.

Outvise té tres mercats principals, cadascun per una raó diferent: Alemanya, que es tracta d’un “mercat molt madur quant al talent freelance”; l’estat espanyol, que actua com al seu mercat d’origen i que “fins ara era poc madur i estava molt ancorat al món de l’empleat”, però que està “evolucionant molt ràpidament per falta de talent”; i Orient Mitjà, on tenen seus a Dubai i Qatar, una regió amb “moltíssims projectes, moltíssima pasta, però una falta estructural de talent”. L’objectiu ara és consolidar aquestes tres àrees i entrar amb força en dos nous mercats, Regne Unit i França, per continuar reforçant la que ha esdevingut la plataforma amb més talent tecnològic autònom a escala internacional.