• Empresa
  • De la paperassa a la conversa: ValerIA digitalitza la rotació de personal

De la paperassa a la conversa: ValerIA digitalitza la rotació de personal

ValerIA és una eina dissenyada per ajudar els petits empresaris a gestionar la part laboral del seu negoci a través de WhatsApp amb el suport d’intel·ligència artificial

    L'equip de ValerIA | Cedida
    L'equip de ValerIA | Cedida
    10 de Juliol de 2025 - 05:30

    "Quan era director d’operacions a Instamaki, el que més maldecaps em generava era la gestió del personal. No pas per l’equip en si, sinó per la càrrega administrativa constant i imprevisible. Havíem de fer contractacions i incorporacions a última hora, adaptar contractes de manera contínua a causa de l’alta rotació i gestionar incidències amb les nòmines, sovint resolent-les amb trucades nocturnes a la gestoria. Encara avui, moltes petites i mitjanes empreses continuen confiant en Excels, gestories i processos manuals per gestionar una part fonamental del seu negoci que hauria de ser molt més senzilla", explica a VIA EmpresaPau Laporte.

     

    ValerIA és un SaaS (Software as a Service) pensat per a empreses amb alta rotació de personal

    Davant d’aquesta realitat, el 2025 neix a Barcelona ValerIA, amb el suport de Barcelona Activa. Es tracta d’un SaaS (Software as a Service) pensat per a empreses amb alta rotació de personal, que facilita la gestió laboral tot optimitzant processos i automatitzant tasques administratives. Segons explica Laporte, CEO i cofundador de ValerIA, es tracta d’una eina dissenyada per ajudar els petits empresaris a gestionar la part laboral del seu negoci sense paperassa i sense esforç, tot integrat en una experiència àgil a través de WhatsApp, amb el suport d’intel·ligència artificial.

    Comunicació directa amb els clients via WhatsApp

    “Ens recolzem en tecnologia capdavantera per simplificar les operacions, incloent-hi la comunicació directa amb els clients via WhatsApp mitjançant intel·ligència artificial, la qual ens permet automatitzar processos i millorar l’eficiència”, explica Laporte. I afegeix: “Som com una gestoria digital, especialitzada en la gestió laboral d’empreses amb alta rotació de personal”.

     

    L’empresa ha aconseguit una facturació de 300.000 euros, amb una inversió inicial de 60.000 euros, totalment autofinançada

    L’equip, format per tres persones, amb Pau Laporte, Carlos Saiz i Sergio Morales com a socis cofundadors, està ubicat a Barcelona i té com a objectiu no només estalviar hores de treball a les empreses, sinó també permetre arribar a nivells de detall que, sense aquesta tecnologia, serien difícils d’assolir. 

    Objectiu: tancar l’any amb una facturació pròxima al milió d’euros

    L’equip de ValerIA ja dona servei a una vintena de clients a Espanya, principalment restaurants i empreses de repartiment i logística, amb tarifes que comencen a partir dels 10 euros per empleat. Fins ara, l’empresa ha aconseguit una facturació de 300.000 euros, amb una inversió inicial de 60.000 euros, totalment autofinançada.

    Pel que fa al futur, a curt termini l’objectiu és tancar l’any amb una facturació pròxima al milió d’euros. A mitjà termini, de cara al 2026, ValerIA aspira a superar els 4 milions d’euros de volum de negoci i iniciar l’expansió cap a nous mercats, com França, Itàlia i altres països del sud d’Europa.