Peimi, l'aposta tecnològica que encoratja els comercials i protegeix les comissions

La startup ofereix un programari que automatitza el càlcul de les comissions dels equips comercials de manera “eficient, transparent, fiable i flexible”

Albert Martínez i Oriol Vinzia, cofundadors de Peimi | Cedida Albert Martínez i Oriol Vinzia, cofundadors de Peimi | Cedida

El sector del comerç juga un paper significatiu pel que fa a l’activitat econòmica d’un territori. Així ho apunta l’Institut Nacional d’Estadística (INE), que valora aquest sector a escala estatal amb un pes del 21,3% sobre la resta. Precisament, aquest pes queda projectat en el mercat laboral actual, en què, segons l’informe Estado del mercado laboral en España publicat per InfoJobs, el sector comercial i de vendes aplega la majoria de les ofertes de treball, que totes juntes sumen 452.674, és a dir, un 18,2% del total. Així, les feines més demandades per les empreses són, en aquest ordre, les de teleoperador, conductor de vehicle de repartiment, delegat comercial i dependent. I és que si parlem de la seva retribució, aquestes tenen generalment un denominador comú: les comissions o incentius comercials.

Arran dels maldecaps provocats per nombrosos càlculs i fulls d’Excel a l’hora de retribuir aquests ingressos variables, Oriol Vinzia, qui abans de cofundar Peimi va ser director comercial i va ocupar càrrecs de direcció a empreses com Housfy, va decidir impulsar un programari que permetés automatitzar tots aquests comptes. “Quan tanques el mes, has d’extraure les dades del CRM, traslladar-les a un full de càlcul, fer números, enviar les dades al departament de recursos humans, etcètera”, apunta Vinzia a VIA Empresa, qui comenta que es tracta d’un procés “força enutjós”.

Un 18,2% de les ofertes laborals pertanyen al sector comercial

En canvi, el que proposa Peimi és un programari que permet estalviar temps a l’hora de realitzar els càlculs de comissions d’una manera automatitzada, segura i emmotllable a les necessitats de qualsevol organització. En aquest sentit, la firma destaca que la solució que ofereix és “eficient, transparent, fiable i flexible”. Molt més que el procés al qual Vinzia, arran de la seva experiència, va decidir no tornar.

Peimi, la nova aventura de Vinzia

Després d’haver-se aventurat amb altres projectes i de disposar d’experiència com a emprenedor, fer un pas endavant i donar forma a una idea capaç de resoldre aquesta problemàtica en el sector comercial no va ser un repte excessivament complicat per a l’empresari. Va ser fa un any quan Vinzia va dibuixar en la seva ment Peimi, i el passat estiu quan va apostar per dedicar-s’hi plenament amb el seu soci, Albert Martínez, qui va deixar el seu càrrec de cap de tecnologia a Housfy per encarregar-se de la part de producte i tecnologia de Peimi. “En canvi, jo estic més focalitzat en les vendes del projecte i, així, ens complementem molt bé”, explica el cofundador.

Així, la proposta, impulsada per Barcelona Activa, es troba actualment en una fase inicial. Vinzia i Martínez ja han llançat un MVP (producte mínim viable) perquè diversos potencials clients puguin testejar el programari. “Ha tingut una molt bona acollida”, afirma Vinzia, qui també comenta que es troben en procés d’aixecar una ronda de finançament. 

El full de ruta de Peimi: de pimes a multinacionals

Malgrat que és massa d’hora per fer previsions, el cofundador explica que “ara que estem en una fase inicial ens focalitzem en les pimes amb un mínim de 100 comercials, però més endavant volem arribar a empreses més grans i multinacionals”. Per assolir-ho, els dos empresaris preveuen consolidar el producte i enriquir-lo progressivament amb noves funcionalitats que donin feedback als comercials per augmentar les vendes o ajudar-los en la seva planificació.

Vinzia: “Emprendre és com una muntanya russa”

“Emprendre és com una muntanya russa”, conclou el cofundador de Peimi. Ara es troba amb un projecte entre les mans que dins del sector comercial està tenint una molt rebuda, però, així i tot, Vinzia es prepara “pels dies que van bé, però, sobretot, pels que no van tan bé”. En aquest sentit, l’empresari destaca que per prosperar en l’àmbit empresarial cal ser “molt tenaç” i disposar de “molta resistència al fracàs”.

Més informació
Poseidona i les proteïnes marines que prometen revolucionar la indústria alimentària
Abylight, la desenvolupadora de videojocs que va néixer "quan els mòbils no eren 'smart'"
4 startups que revolucionen (i deixen endarrere) el consumisme del 'Black Friday'
Avui et destaquem
El més llegit