• Empresa
  • Seat inverteix més d'un milió d'euros en el nou León

Seat inverteix més d'un milió d'euros en el nou León

El Seat León és el model més venut de la companyia, amb 35.847 unitats a l'Estat espanyol l'any passat

El nou model del Seat León, durant la presentació | Europa Press
El nou model del Seat León, durant la presentació | Europa Press
ACN
Barcelona
28 de Gener de 2020
Act. 29 de Gener de 2020

Seat ha invertit més de 1.100 milions d'euros en el nou León. Aquest model ha estat el més venut a l'Estat espanyol el 2019 per cinquè any consecutiu, amb 35.847 vehicles. A escala global, la companyia n'ha venut 2,2 milions d'unitats durant les tres generacions anteriors. "El Seat León és el nostre model més venut i volem continuar amb la seva gran trajectòria", ha assegurat el president en funcions i vicepresident de Finances i IT de Seat, Carsten Isensee. En termes generals, la companyia ha anticipat un 2020 marcat per la moderació del mercat europeu i la legislació per reduir les emissions.

 

"L'any passat no vam veure un creixement en els motors del mercat europeu, i aquesta tendència seguirà", ha afirmat el vicepresident executiu comercial de Seat i conseller delegat de Cupra, Wayne Griffiths. En segon lloc, el directiu s'ha referit a les necessitats de complir amb les emissions com un "repte per a la indústria" i ha parlat de la "incertesa" dels compradors davant aquesta situació. "Hi haurà canvis, però estem molt ben preparats, amb sis cotxes elèctrics", ha assegurat Griffiths. Preguntat sobre si seria el nou conseller delegat de la companyia, el directiu ha tirat pilotes fora. "Jo segueixo sent vicepresident executiu comercial i conseller delegat de Cupra", ha assegurat. Griffiths ha manifestat sentir-se "molt feliç" i estar "molt motivat" amb el projecte.

Un any de rècord

L'any passat va ser un any de rècord per a la companyia, amb més de 570.000 vehicles venuts al món, un increment del 10,9% respecte a l'exercici anterior i el volum més alt de la seva història. A les plantes de Martorell, la companyia en va produir més de 500.000. "És el tercer any consecutiu que la companyia registra un creixement de més del 10% i el segon any rècord", ha afirmat Griffiths. El 2019, l'empresa també va batre un "rècord històric" a Alemanya, assolint una quota de mercat del 4%.

 

A escala global, el Seat León es va mantenir a les portes de la renovació com a vehicle més venut amb més de 150.000 unitats entregades, tot i haver caigut un 4,1%. A l'Estat, l'empresa automobilística va vendre 119.982 vehicles, un 4,3% més que l'any passat i la xifra més elevada dels últims 10 anys.

El nou León

Una de les principals característiques del nou model de Seat León és, segons els directius de la companyia, el disseny. Griffiths ha assegurat que es tracta del "millor León de la història" de la companyia i ha presumit de ser un cotxe "100% creat, desenvolupat i produït a Barcelona", "inspirat" en la capital catalana.

El vicepresident executiu d'R+D de Seat, Axel Andorff, ha assegurat que es tracta del primer automòbil "completament connectat" de la marca. El cotxe permet als usuaris connectar els seus dispositius mòbils i, al mateix temps, mantenir-se connectats "amb el món digital". En referència a la conducció autònoma, Andorff ha assegurat que no és "un dels grans focus" de Seat, a causa del perfil del comprador. Per la seva banda, Griffiths ha definit el Seat León com un "vehicle de conquesta".