
El sector de les VTC ha sortit "pessimista" de la reunió al Departament de Territori sobre el projecte de llei del taxi, que preveu l'eliminació progressiva de les VTC urbanes. "Fem una valoració negativa de la trobada, que no era més que una reunió informativa i no de treball", ha lamentat el secretari del Sindicat Lliure de Transport, José María Cazallas. "Provocaran l'ERO més gran de la història de Barcelona, amb 4.000 conductors de VTC al carrer de manera imminent en menys d'un any", ha criticat Cazallas. Per la seva banda, el president executiu d'Unauto VTC, José Manuel Berzal, ha parlat d'una "espasa de Dàmocles" sobre el sector i ha confiat en una nova reunió amb el Govern: "Presentarem esmenes".
"Les expectatives de la reunió no eren bones i segueixen sense ser-ho", ha reconegut Berzal, que considera que el sector del taxi ha estat "el verdader redactor" de l'esborrany de llei. "Presentarem les nostres esmenes i hem sol·licitat que aquesta proposta no es porti al Parlament fins que les VTC no hi puguem dir la nostra", ha posat sobre la taula el president executiu d'Unauto. "Es podrien perdre milers de llocs de treball per prendre una decisió precipitada", ha alertat Berzal. "Hem deixat la mà estesa i penso que, ben aviat, ens tornarem a reunir per treballar de veritat en un text que sigui bo per a tothom", ha recalcat el president executiu d'Unauto VTC.
Cazallas (Sindicat Lliure de Transport): "Provocaran l'ERO més gran de la història de Barcelona, amb 4.000 conductors de VTC al carrer"
Més escèptic i crític s'ha mostrat el secretari del Sindicat Lliure de Transport, José María Cazallas, que fet una valoració "negativa" de la reunió amb Territori i ha constatat la decisió de "revocar el 70% de les llicències urbanes de VTC" l'any que ve. "Hem preguntat als responsables de Territori què passarà amb els treballadors i no ens han respost. Provocaran l'ERO més gran de la història de Barcelona", ha etzibat Cazallas, que veu poc marge per a la introducció d'esmenes a la llei del taxi. "No hi haurà molt debat i serà imposada 'a les braves' i sense tenir en compte els treballadors de les VTC", ha reflexionat en veu alta el secretari del Sindicat Lliure de Transport, que ha avançat noves mobilitzacions.
"No estarem quiets i continuarem lluitant al carrer. Veiem que això és el que ha funcionat al sector del taxi", ha assenyalat Cazallas. "Sembla que qui fa més soroll és qui sempre surt més beneficiat, deixant de banda els arguments lògics, socials i econòmics", ha conclòs el secretari del Sindicat Lliure de Transport.