Sprai, la plataforma d'enviament de notes de premsa que funciona amb intel·ligència artificial, salta l’oceà i s'expandeix a Mèxic, iniciant així el seu camí al mercat americà. Els clients de la plataforma ja poden llançar els seus comunicats de premsa a mitjans i periodistes mexicans, així com monitorar la reputació d'empreses i marques mexicanes. “És la segona economia més gran d'Amèrica Llatina i un mercat molt atractiu i amb un gran potencial que ens servirà de punta de llança per a la nostra expansió a Llatinoamèrica”, apunta ToniArrebola, CEO de Sprai.
L'arribada al país nord-americà forma part de l'estratègia d'internacionalització de la plataforma, que ha experimentat un fort creixement al mercat espanyol, sobretot el darrer any, on ja acumula prop de 10.000 usuaris. "Hem començat la nostra expansió internacional per Mèxic per les facilitats tècniques i comercials que representa compartir idioma i perquè és un dels països on tenim més usuaris”, comenta Arrebola, qui afirma que es marquen com a objectiu aconseguir un miler de clients a Mèxic en els pròxims dos anys. Així, Mèxic se suma a Espanya i Andorra a la llista de països dels quals els usuaris de Sprai poden accedir a mitjans i periodistes.
La prataforma de Sprai ja acumula prop de 10.000 usuaris
Per a la seva introducció al mercat mexicà, la plataforma ha estat treballant durant més d'un any en el desenvolupament tècnic i de contingut amb l'objectiu d'oferir “una eina avançada i amb garanties a tots els seus usuaris”, tal com comenta EudaldAymerich, cofundador i responsable de comunicació i màrqueting. “Hem llançat al mercat una solució competitiva, pràctica i eficaç, adreçada a agències i professionals de la comunicació així com a institucions i grans empreses”, afegeix.
IA i periodisme: el nou tàndem digital
L'ús de la IA per a la segmentació dels enviaments i un equip de periodistes per donar suport als clients completen les prestacions del servei al país asteca. La plataforma també ofereix als usuaris mexicans l'opció de fer el seguiment de la presència d'empreses i marques als mitjans digitals d'un centenar de països, sobretot americans i europeus, entre els quals hi ha Mèxic.
Per a l'atenció als nous clients, Sprai ha incorporat un representant al país mexicà que, a més, s'encarrega de fer tasques comercials i de producció. D'altra banda, inicialment, la plataforma ha decidit que tots els seus clients puguin tenir accés als mitjans i periodistes mexicans sense cap cost afegit ni canvi de tarifes “com a incentiu per comptar amb un volum elevat d'usuaris”, explica Aymerich, qui avança que l’aposta de Sprai pel mercat americà seguirà per altres països com Argentina, Colòmbia, Xile, Perú, Equador i Guatemala.