Les ulleres que redueixen el 'jet lag'

El nou espai per startups del saló B-Travel exposa 15 projectes d'innovacions tecnològiques relacionades amb el sector

Les ulleres que redueixen el 'jet lag', al B-Travel | A. Zamorano (ACN) Les ulleres que redueixen el 'jet lag', al B-Travel | A. Zamorano (ACN)

Per primer cop a la fira de turisme B-Travel, que ha donat el tret de sortida aquest divendres al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona, s'hi dedica un espai per a startups. A la zona B-Travel Pro, i en col·laboració amb Mobile World Capital Barcelona, 15 companyies presenten solucions innovadores relacionades amb el sector turístic. Allí podem trobar-hi des d'unes ulleres que redueixen el jet lag a un projector que reprodueix imatges en realitat augmentada a la paret.

El dispositiu emet una llum blava que suprimeix la melatonina i "regula el rellotge intern del cos", segons ha explicat el cofundador i cap de màrqueting de la companyia, Aleksandar Dimitrov. Només cal posar l'itinerari de viatge a una 'app' que t'indica quan te les has de posar. Fent servir les ulleres uns dies abans i després de fer el trajecte, de 20 a 30 minuts al dia, "et pots adaptar fins a tres cops més ràpid a una nova zona horària".

Propostes catalanes innovadores

Un dels projectes catalans és un projector que reprodueix imatges en realitat augmentada a la paret. "Es pot aplicar a una agència de viatges i que els serveixi per presentar destins. Poden portar in situ virtualment", ha descrit el responsable de comunicació de la startup catalana de realitat virtual Broomx, Ignasi Capellà.

Una altra proposta, també d'una companyia catalana, ofereix a l'usuari reclamar incidències aèries, com retards en el vol o pèrdues de maleta, en només uns quants clics. "En 30 segons pots fer una reclamació gratuïtament", ha explicat el director executiu d'Airning, Xavier Trallero. La startup fa d'intermediari entre el passatger, l'aerolínia i l'agència de viatges per "qualsevol tipus de problema que es tingui a l'aeroport". L'usuari afectat només ha d'introduir les dades del vol a la pàgina web d'Airning per saber si té dret a reclamar. En cas afirmatiu, pot fer el seguiment de la reclamació a través del seu compte en línia. "Tenim la política de cobrar només cobrar si guanyem i la pròpia aerolínia ens dóna els honoraris", ha afirmat Trallero. 

Segons el director executiu d'Airning, la seva presència a B-Travel els permet tenir contacte directe amb "empreses i agències de viatge" per oferir-los "eliminar la càrrega de treball extra que els suposa haver de gestionar problemes un cop han venut el vol". 

Per la seva part, el responsable de Broomx ha remarcat el potencial que té la realitat virtual en el sector: "Tenim molt de recorregut", ha assegurat. En relació al projecte, Capellà ha explicat que un ús que està tenint el seu projector és "transformar en una aventura" les parets d'habitacions d'hotel. La proposta de Broomx és "totalment innovadora", ha destacat, ja que és el primer dispositiu que "cobreix tres parets i el sostre" amb realitat virtual, és a dir "tot el camp visual": Una experiència "completament immersiva" per a l'usuari. 

Més enllà de les reunions entre emprenedors i grans empreses, B-Travel Pro vol obrir el debat sobre la influència de les noves tecnologies en el turisme. 
 

Més informació
Entrain, l'app per dir adéu al 'jet lag'
B-Travel registra un 2% més de participació d'empreses
El B-Travel se centrarà en els professionals
Avui et destaquem
El més llegit