• Innovació
  • Multicultural i talentós: així és el nou 'hub' de B.Braun que facilita la feina als hospitals

Multicultural i talentós: així és el nou 'hub' de B.Braun que facilita la feina als hospitals

El nou espai, situat a la Cambra de Comerç de Barcelona, donarà feina a 15 persones que treballaran en el desenvolupament de productes de programari per a centres mèdics

El nou 'hub' de B. Braun donarà treball a una quinzena de persones | Marc Llibre
El nou 'hub' de B. Braun donarà treball a una quinzena de persones | Marc Llibre
David Lombrana VIA Empresa
Periodista
Barcelona
28 de Febrer de 2024
Contingut de marca

El Grup B. Braun engega a Barcelona un hub digital destinat al desenvolupament de productesdeprogramari per a hospitals i centres mèdics, que donarà feina a una quinzena de professionals, des d'on impulsaran solucions per facilitar la feina dels professionals sanitaris i l'atenció als pacients. Així, l’empresa líder en tecnologiamèdica se suma a l’ecosistema català, del qual tecnologies com la intel·ligència artificial o el big data agafen un pes cada vegada més significatiu per avançar cap a pràctiques més precises i individualitzades amb un objectiu molt ben definit: millorar la salut de les persones.

 

Barcelona, un pol d'atracció de talent

"La idea de desenvolupar aquest nou espai té com a punt de partida el potencial de Barcelona com a pol d’atracció de startups i hubs digitals" apunta a VIA EmpresaAlbertoAlmajano, CIO (Chief Information Officer) Iberia de B. Braun en el mateix hub, establert a la Cambra de Comerç de Barcelona. I és que la capital catalana s'ha consolidat com la segona ciutat a Europa per fundar startups i haver quadruplicat el nombre de hubs tecnològics en tan sols set anys. “Juntament amb ChristophMüller, Conseller Delegat de B. Braun, vam pensar que seria ideal mostrar el potencial català a MichaelLauk, CDO (Chief Digital Officer) del grup, per intentar atraure talent i posar-lo a disposició de l’organització”, afegeix.

Almajano: "La idea de desenvolupar aquest nou espai té com a punt de partida el potencial de Barcelona com a pol d’atracció de startups i hubs digitals"

Així mateix, la direcció de la multinacional va aprofitar l'avinentesa del Mobile World Congress, que està celebrant una edició que acull a més de 95.000 visitants de 200 països diferents, per fer valdre el potencial de la ciutat comtal i, finalment, impulsar el hub. “Vam començar a fer entrevistes i definir l'espai, per tal que aquest doni servei a l’equip digital que es troba a Alemanya, que dona servei a tot el món”, apunta per la seva banda Ernest Buil, responsable del hub, qui ressalta la facilitat de trobar certs perfils en comparació amb altres ubicacions: "Barcelona és un dels llocs més competitius del món en trobar aquests perfils professionals. En sis mesos ja teníem 12 persones de les 15 que formaran part del hub”.

 

Perfils tecnològics d'arreu del món

El equipo se caracteriza por la diversidad cultural que representa | Marc Llibre
L'equip es caracteritza per la diversitat cultural que representa | Marc Llibre

En aquest sentit, Buil subratlla que la prioritat de l’espai serà la de “cooperar a escala global des de Barcelona en l’optimització dels esforços de la companyia pel que fa a la creació de productes digitals per fer més eficient l’hospital”. “Volem donar un servei tecnològic que complementi els nostres productes, amb la finalitat d’ajudar els professionals sanitaris i facilitar-los el seu dia a dia”, afegeix Almajano, qui explica que si bé destaquen diferents perfils tecnològics, com ara enginyers de programari o dissenyadors d’UX/UI, el que destaca és la diversitat cultural que representen: “Hi ha una gran varietat de nacionalitats a l’equip, cinc persones són de Catalunya i també hi ha perfils de Madrid, Ucraïna, Guatemala, Uruguai, Argentina, Índia, Veneçuela i Colòmbia, i, a més, de les 13 persones que hi formen part, cinc són dones”. Una dada que, dins l’ecosistema emprenedor podria sorprendre a qualsevol, però a la multinacional gens: el 80% de l’R+D de la companyia la lideren dones.

El 80% de l’R+D de B. Braun la lideren dones

Així, el hub, després de demostrar que per a B. Braun les barreres culturals i de gènere no són un obstacle, promou un espai de molta col·laboració “demostrant que podem treballar des de diferents punts del món amb un mateix producte i d’una forma molt més global, amb la voluntat de crear un equip i un sentiment de pertinença amb la companyia, entenent que som 2.600 professionals a l’Estat i 65.000 arreu del món”, apunta Buil. “No estem sols”, afegeix.

La prioritat del hub: "Créixer de forma consolidada"

Tant Buil com Almajano són conscients de la “molt bona posició de sortida” de què gaudeix el hub, a causa dels projectes que està darrerament definint i, per aquest motiu, ambdós coincideixen en la necessitat de créixer “de forma consolidada” i assegurant que les places que formen part d’aquest nou equip ubicat a la Cambra de Barcelona tindran una projecció a llarg termini. 

“Tenim molta capacitat de créixer, però volem ser molt prudents i assegurar-nos que els perfils que entren tenen una bona projecció”, afegeix Almajano. En relació amb els projectes que desenvolupa el hub, Buil destaca que l’equip està rendint “a un alt nivell” fent-se càrrec d’iniciatives que tenen “bastant pes” per a l’estratègia de la multinacional, que a l’Estat ha estat considerat en els darrers sis anys, de forma consecutiva, com el fabricant sanitari amb millor reputació.

De las 13 personas que forman parte del 'hub', cinco son mujeres | Marc Llibre
De les 13 persones que formen part del 'hub', cinc són dones | Marc Llibre

“Influir en la societat i generar un impacte positiu és sens dubte la motivació més gran per passar a formar part d’aquest hub”, comenten a VIA Empresa alguns dels integrants. Hi ha qui destaca el “gran repte” de desenvolupar projectes que ajudin i millorin l’experiència de l’usuari en el sector hospitalari: “El propòsit de l’empresa és molt motivador i l’impacte social que genera és molt extens”.

“Influir en la societat i generar un impacte positiu és sens dubte la motivació més gran per passar a formar part d’aquest 'hub'

El 4YFN: continua la cerca de talent

I és que, precisament ara, en el transcurs del MWC, Buil i Almajano estan donant a conèixer tant la seva voluntat com la del hub de participar en l’ecosistema i d’atraure talent, en una edició especial del 4YFN, que celebra el seu desè aniversari. “Enguany, el 4YFN ja té una zona dedicada al health care, ja que s’ha agrupat sectorialment, i com a membres del Barcelona Health Hub (BHH) hi participarem activament i tindrem el nostre estand”, comenta Almajano, qui conclou que “per a nosaltres, aquest any és la primera vegada que en comptes d’anar amb un missatge de “volem ser”, anem amb un missatge de “ja som”, perquè el nostre hub ja és una realitat”.