• Territori
  • El Port de Tarragona tanca 2022 amb 64 MEUR en ingressos

El Port de Tarragona tanca 2022 amb 64 MEUR en ingressos

L'ens portuari registra més de 30 milions de tones en tràfic de mercaderies i un 20% més d'ingressos que a l'any anterior

Vaixells al Moll d'Aragó del Port de Tarragona | Agència Catalana de Notícies (ACN)
Vaixells al Moll d'Aragó del Port de Tarragona | Agència Catalana de Notícies (ACN)
Redacción VIA Empresa
Barcelona
07 de Març de 2023
Act. 07 de Març de 2023

El Port de Tarragona ha tancat el 2022 amb prop de 64 MEUR en ingressos, el que suposa un 20% més que l'any anterior. Pel que fa al tràfic de mercaderies, s'han superat els 30 milions de tones, amb els productes agroalimentaris i la càrrega general al capdavant. De fet, el tràfic de cereals, de pinsos i de farines han establert un nou rècord històric amb 5,95 milions de tones. D'altra banda, els líquids a doll continuen liderant el tràfic de mercaderies de l'ens portuari amb 17,6 milions de tones. En conjunt, però, els tràfics han estat relativament inferiors als del 2021, en què es van registrar més de 31 milions de tones.

 

"Són uns bons resultats, tenint en compte els reptes que el Port ha hagut de fer front durant el 2022", afirmen els responsables de l'Autoritat Portuària de Tarragona (APT), que també afegeixen que "per una banda, els efectes de la invasió d'Ucraïna per part de Rússia en el tràfic de cereals i de cru de petroli, l'increment del preu de l'energia i la inflació; i per l'altra banda, la situació al hinterland portuari amb l'aturada d'activitat del principal client del clúster petroquímic de Tarragona durant dos mesos per realitzar inversions per 100 MEUR i els efectes en els rendiments derivats de les negociacions per l'adaptació a la nova normativa reguladora de l'estiba".

Segons l'ens portuari, aquests resultats els permetran "seguir amb bon ritme el cicle inversor en les infraestructures estratègiques" a través de l'anomenat 'Rumb #EcoPort 2027', una nova etapa inversora més sostenible que permetrà "fer front als reptes de la diversificació de tràfics, la transició energètica i la transformació econòmica sostenible", tal com han detallat des de l'APT.

 

En aquesta transformació del Port cap a una infraestructura verda i sostenible, l'APT preveu que l'any 2027 hagi finalitzat la construcció del Contradic de Ponent, així com del conjunt d'actuacions de la Zona d'Activitats Logístiques (ZAL), de la Xarxa Natura 2000 i de les terminals Guadalajara-Marchamalo i la Boella.

Paral·lelament, el Port de Tarragona ha anunciat que també treballarà en la lluita contra el canvi climàtic, amb la potenciació de la intermodalitat i el foment del transport per ferrocarril, de la producció d'energies renovables, l'economia blava i de la recuperació d'espais naturals.