Juno House ha acollit aquest dimecres la segona edició de Founders’ Mindset, la jornada que reuneix 100 líders i perfils directius per debatre sobre els reptes empresarials que ja estan transformant sectors com la tecnologia, la sostenibilitat i el lideratge o gestió d’equips. Coincidint amb el Dia Internacional de la Dona Emprenedora, la trobada posa el focus en la mentalitat emprenedora com a motor d’innovació i creixement, mitjançant converses i aprenentatges aplicats en un espai que potencia l’impuls i la visibilitat del talent.
Segons dades de Women in Business 2025 de Grant Thornton, la mitjana de representació femenina a Espanya en càrrecs directius és d'un 38,4%. No obstant això, la presència de dones en llocs de CEO es redueix al 19,3%, cosa que representa un repte significatiu per a les empreses i les seves cultures de lideratge. En concret, Founders’ Mindset ha abordat com les empreses poden innovar en els àmbits del lideratge, la tecnologia i la intel·ligència artificial, la sostenibilitat i la marca corporativa.
Founders’ Mindset ha reunit ponents de l'àmbit de la sostenibilitat, la tecnologia, la IA, la marca i el lideratge, sempre amb un fil conductor: la mentalitat emprenedora com a motor d'innovació i transformació empresarial. Ho ha fet a través dels ponents, que aquesta edició han comptat amb figures de la talla de Sandra Wolf, de Riese & Müller; Stephany Oliveros, CEO de SheAI; Pablo Ozonas i Sílvia Pardo, socis d'Esperta; i Desirée Bela-Lobedde, activista i conferenciant o Marta Rifà, Head of Marketing Southern Europe at Qonto. En l'edició d'enguany també hi ha hagut presència masculina, amb Jordi Mateu, CEO de Summa Branding.
En un entorn laboral en plena transició, la trobada ha subratllat que les empreses més resilients seran aquelles capaces de combinar tecnologia, inclusió i coherència cultural; i que el lideratge del futur dependrà menys de l'estructura jeràrquica i més de la capacitat d'escoltar, connectar i actuar amb visió compartida.
El debat sobre lideratge ha centrat una part important de la trobada, amb un consens clar: les organitzacions més innovadores són aquelles que avancen cap a estructures horitzontals, on la col·laboració i la responsabilitat compartida substitueixen els models jeràrquics tradicionals.
Per altra banda, el debat ha posat de manifest l'avenç de la IA responsable i la necessitat de fomentar models oberts i transparents que garanteixin sobirania tecnològica i confiança social. Rifà (Qonto) ha afegit un matís cultural clau: “Ens falten històries reals, també de fracàs, que serveixin de referent. És la millor manera d'inspirar altres dones a innovar en tecnologia”, ha conclòs.