Aldi deixa de comercialitzar ous de gallines engabiades

A banda d'aquesta mesura, que té per objectiu reduir el patiment animal, la cadena de supermercats també prioritza la carn fresca nacional

Aldi deixa de comercialitzar ous de gallines engabiades per lluitar contra el patiment animal |iStock
Aldi deixa de comercialitzar ous de gallines engabiades per lluitar contra el patiment animal |iStock

La cadena de supermercats Aldi està implementant les mesures de benestar animal a un ritme superior al previst. A hores d'ara, la companyia ja ha eliminat completament la comercialització d'ous de gallines criades en gàbies, una mesura que s'ha fet realitat un any abans del previst, ja que l'objectiu era aconseguir-ho el 2020, segons confirma l'empresa alemanya. A banda dels ous, Aldi també ha engegat iniciatives per protegir peix i marisc en perill d'extinció.

Més info: Mercadona es passa als ous de gallines criades a terra

La cadena de supermercats assegura que la major part de carn fresca que ofereix en els seus supermercats procedeix d'animals nascuts i criats a Espanya; a excepció de productes singulars com, per exemple, les hamburgueses de boví Angus australià o boví argentí. Pel que fa a la resta de carn, Aldi aposta per la carn espanyola, per tal de minimitzar el transport innecessari d'animals i contribuir a la reducció d'emissions CO2.

Aldi aposta per la carn espanyola, per tal de minimitzar el transport innecessari d'animals i contribuir a la reducció d'emissions CO2

"No" a la comercialització de peix i marisc en perill d'extinció

Pel que fa a l'oferta de peix i marisc, Aldi ha elaborat una llista vermella que veta la comercialització d'espècies de peix i marisc qualificades d'espècies en perill d'extinció, protegides o parcialment protegides. Algunes d'aquestes espècies són l'anguila, la tonyina vermella, l'esturió salvatge, o el gall de Sant Pere, entre altres. Segons el comunica de l'empresa, aquesta mesura pretén incrementar el compromís de la companyia amb la sostenibilitat marina.

La companyia s'ha fixat com a objectiu incrementar l'assortiment de productes amb certificats de pesca sostenible Marini Stewardship Council (MSC), d'aqüicultura sostenible AquacultureStewardship Council (ASC), Ecològics i GlobalGAP. El seu objectiu és que a la fi de 2019, el 25% dels productes de peix i marisc de marca pròpia presentin aquests certificats de sostenibilitat.

Més Informació
Catalunya és el quart territori que més ous produeix (i consumeix)
Aldi arriba al Born
Aldi estrena botiga a Granollers
Avui et destaquem
Comentaris