VIA Empresa, mitjà de comunicació econòmic i empresarial, finalitza el 2023 amb un rècord històric d'audiència acumulada de 2,93 milions de lectors, mentre el 2022 va ser d’1,65 milions, fet que comporta un creixement del 77,2% i 1,28 milions de nous usuaris. Les xifres de l'edició en català corresponen a 2,43 milions, mentre que unides a les del castellà assoleixen la xifra final de 2,93 milions de lectors.
A més, el desembre de 2023 el mitjà ha consolidat un nou rècord amb més de 322.961 usuaris únics, certificats per l'OJD. Entre els temes més llegits de l'any, destaca l'aventura Suïssa de l'empresari Jordi Cuixart, els negocis de la futbolista del Barça femení Alexia Putellas i els entrellats dels supermercats catalans.
Les opinions han representat el 15% del trànsit de VIA Empresa. Entre les opinions més llegides destaca Viure, d'Ariadna Romans, amb més de 53.000 lectures, seguida de L'esquela més inquietant que llegiràs avui, de Marc Argemí. En tercera posició hi ha La ciutat que porta el mateix nom que la nostra xarxa social, de Josep M. Ganyet, complementada per A propòsit de l’estat d’Israel, de Xavier Roig
Una estratègia digital consolidada
Gran part dels seguidors del diari accedeixen majoritàriament a VIA Empresa a través del portal, dels cercadors d'Internet, dels dos butlletins gratuïts diaris pels subscriptors i també gràcies a una estratègia digital consolidada que permet, un any més, que el mitjà sigui líder en català per segon any consecutiu a Linkedin. Les xarxes socials, entre elles la mateixa Linkedin, Facebook, Twitter, Telegram, Instagram i recentment Threads conformen el 36% del trànsit habitual, resultat d'una estratègia que busca apropar l'economia i empresa del país de forma propera, didàctica i interactiva amb els usuaris.
Pel que fa a la ubicació dels lectors, molts d'ells hi accedeixen des de Catalunya (57%), Madrid (23%), el País Valencià (3,7%), Andalusia (3%) i des d'altres territoris de la resta d'Espanya. També s'hi suma una comunitat important de catalans residents al Regne Unit, als Estats Units, Mèxic, França, Colòmbia i Andorra, que són fidels habituals als continguts del diari.
L’equip de VIA Empresa
VIA Empresa pertany a Totmedia grup de comunicació, amb seu a Sant Cugat del Vallès i està impulsat per Ramon Grau (president de Totmedia), Carles Flo (director de negoci de VIA Empresa) i Xavier Grau (director adjunt de Totmedia). Conformen l'equip Elena Busquets com a directora VIA Empresa i Gemma Fontseca (cap de redacció i responsable de l'estratègia digital). Aleix Ramírez, David Lombrana i Teresa Montalat completen l'equip.
Entre la xarxa de col·laboradors destaca Josep M. Ganyet, Xavier Roig, Ariadna Romans, Oriol Amat, Bernat Bella, Roger Vinton, Josep-Francesc Valls, Enric Llarch, Aida Jurado, David Rodríguez, Lourdes López, Marc Argemí, Oriol Alba, Rat Gasol, Toni Rodríguez, Francesc Raventós, Mireia Garcia, Toni Galmés, Francesc Reguant, Montserrat Soler, Jordi Marin, Consol Vancells, Xavier Solano, Quico Domingo, Pere Rosales, Carme Poveda, David Garrofé i Quique Martín, entre d'altres.
Finalment, VIA Empresa ha celebrat durant el 2023 una dècada de periodisme econòmic i empresarial amb una mirada constructiva del teixit econòmic i productiu català. Amb motiu d'aquests deu anys, el mitjà ha publicat un monogràfic especial sobre el Present i futur de l'empresa catalana amb experts que han analitzat quins canvis hauran d'afrontar les empreses en els pròxims anys. Paral·lelament, també va celebrar un acte commemoratiu que va tenir lloc l'11 de maig de 2023 al DFactory de Barcelona amb una taula rodona que es va convertir en una ocasió idònia per fer-se preguntes sobre el passat, el present i el futur de l'empresariat català i de VIA Empresa. Entre els reptes de futur del mitjà destaca el llançament d'una nova pàgina web, un pòdcast i l'expansió pel territori català.