Neurociència per crear productes alimentaris

L'objectiu de la iniciativa és comprendre millor el consumidor, les seves necessitats o les seves respostes davant un producte nou

L'Eurecat participa a 'Conoce', que aplicarà neurociència en els aliments
L'Eurecat participa a 'Conoce', que aplicarà neurociència en els aliments

Aplicar tecnologies disruptives en l'àmbit de la neurociencia a fi de desenvolupar productes alimentaris innovadors adequats a les necessitats i preferències del consumidor. Aquest serà l'objectiu del projecte Conoce, en el qual participarà el centre tecnològic Eurecat. Segons ha informat, el projecte ha estat aprovat pel Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial (CDTI) i serà desenvolupat per un consorci d'empreses entre les quals es compten Aves Nobles y derivados (Aldelís), Grupo Carinsa, Codorniu, Cerealto Siro Foods y la Universitat Politècnica de València, entre altres.

Més info: L'Eurecat vol facturar 175 milions d'euros per equiparar-se als homòlegs europeus

L'aportació de Eurecat al projecte se centra en aplicar al procés de disseny i producció de productes alimentaris tècniques de neurociencia amb les quals s'obtenen mesuraments de respostes tant de conducta com fisiològiques fora del context de laboratori. L'objectiu és, d'una banda, comprendre millor el consumidor, les seves necessitats o les seves respostes davant un producte nou en diferents contextos de consum i, de l'altra, estudiar com parametritzar les respostes per incloure-les de forma sistemàtica en una nova metodologia de conceptualització del producte.

El responsable de Negoci del Sector Alimentació de Eurecat –empresa responsable de la coordinació tècnica–, Ignasi Papell, ha dit que Conoce "suposa un canvi conceptual rupturista perquè situa el consumidor en el centre de cadascuna de les etapes del procés de desenvolupament dels productes alimentaris". D'acord amb les dades aportades per Nielsen, una companyia global de mesurament i anàlisi de dades, en un estudi que va analitzar 12.000 productes de gran consum llançats des de 2011, el 76% van desaparèixer després d'un any en els lineals, perquè, segons Papell, "aquests productes no resolien una necessitat dels consumidors"

Eurecat també abordarà la millora en l'eficiència del processament alimentari, perquè el procés d'elaboració s'orienti cap al consumidor. Per a això, utilitzaran Intel·ligència Artificial per a crear noves eines que flexibilitzin la producció, de manera que crear i adaptar nous productes sigui més àgil i costi menys, per poder respondre amb velocitat a la demanda del mercat

El projecte, que compta amb un pressupost global de 5,7 milions d'euros per als pròxims quatre anys, s'emmarca en la convocatòria del Programa Estratègic de Consorcis de Recerca Empresarial Nacional (CENT), que finança grans projectes de recerca industrial i desenvolupament experimental.

Més Informació
Xavier Torra: "L'Eurecat és el 112 de la innovació"
Eurecat estrena seu al 22@
Eurecat aposta per la innovació en el turisme
Avui et destaquem
Comentaris