Tindrà èxit l'Apple Watch?

Dos estudis de Reuters i Survata indiquen que el dispositiu serà un autèntic fiasco, ja que segons les seves enquestes, menys d'un 5% dels usuaris estaria interessat a adquirir el rellotge intel·ligent

AppleWatch
AppleWatch
quico domingo
Soci i director de Mortensen
23 de Març de 2015 - 05:30
Act. 30 de Març de 2015 - 15:33
El llançament de l'Apple Watch és un fet realment intrigant per aquells a qui ens agrada fer prediccions sobre èxits o fracassos tecnològics. Per començar presenta una sèrie d'incògnites difícils de respondre abans que l'aparell hagi sortit a la llum, com ara el fet de si serà realment útil i còmode o aportarà solucions reals a les problemàtiques que plantegen els actuals dispositius mòbils.

Fa poc han aparegut dos estudis realitzats per Reuters i Survata que indiquen que el dispositiu serà un autèntic fiasco adduint al fet que, segons indiquen les seves enquestes, menys d'un 5% dels usuaris estaria interessat a adquirir el rellotge intel·ligent.

D'entrada, cal prendre's les enquestes amb prudència, bàsicament perquè l'Apple Watch és un producte d'un segment nou que encara no és al mercat i que la gent no ha pogut provar. El mateix Steve Jobs afirmava que els grups de recerca i les enquestes no servien de res -pel que feia referència a l'autèntica innovació-, ja que la gent no sap el que vol o necessita fins que els ho ensenyes. Aquestes paraules, tot i tenir un punt de provocació, no deixen de tenir part de raó.

El principal argument que apunten tots dos informes per vaticinar-ne el fracàs és el seu preu: 399 dòlars per al model bàsic. Una altra afirmació atrevida tenint en compte que Apple no posiciona els seus productes basant-se en el preu sinó en la qualitat, simplicitat i integració entre ells. De fet, el darrer model d'iPhone –el 6 plus- pot arribar a costar uns 1.000 euros en la seva versió més completa i ha estat un autèntic fenomen de vendes, desbancant Samsung com a primer fabricant mundial de telèfons mòbils.

Si bé és cert que Apple ha comès molts errors en la seva història, també ha estat capaç de ressorgir del no-res, quan semblava abocada a la fallida i acabar reinventant dues indústries, la de la música i la telefonia –en la que per cert, els players tradicionals com Nokia li van augurar un futur molt negre- i aconseguir ser la companyia americana amb més reserves d'efectiu.

També cal pensar que el fet que els smartphones tendeixin a créixer en mida de pantalla, fa força lògic entendre la possible utilitat d'un dispositiu al canell que ens permeti, sense treure el mòbil de la butxaca, accedir a algunes de les seves funcions bàsiques, com ara veure'n les trucades perdudes o llegir i respondre missatges.

L'èxit d'Apple Watch serà una incògnita fins uns mesos després del seu llançament. A priori, el bagatge de la companyia i els seus productes més recents fan que, com a mínim, hàgem de posar els informes de Reuters i Survata en quarantena.