• Empresa
  • De Flexicar a Compramos tu Coche: el 'boom' dels cotxes de segona mà

De Flexicar a Compramos tu Coche: el 'boom' dels cotxes de segona mà

La realitat és que en plataformes com YouTube la quantitat d’anuncis d’aquestes marques arriba a embafar fins i tot al més tolerant

Diversos cotxes de segona mà en un concessionari | iStock
Diversos cotxes de segona mà en un concessionari | iStock
Roger Vinton
Escriptor
27 de Febrer de 2026 - 04:55

D’un quant temps ençà, cal ser molt afortunat per no veure’s atropellat per tot un seguit d’anuncis de firmes que es dediquen al mercat d’automòbils d’ocasió. Alguns amb rostres molt populars, altres amb influenciadors de cert èxit i la resta amb protagonistes anònims, la realitat és que en plataformes com YouTube la quantitat d’anuncis d’aquestes marques arriba a embafar fins i tot al més tolerant.

 

Posats a fer una llista, haurem de començar per Flexicar, la més grossa, que empra com a reclam al pilot de Fórmula 1 Fernando Alonso Díaz, acompanyat del periodista esportiu Josep Pedrerol Alonso. El lema que apareix als seus anuncis és “una vida, muchos cars”, d’una concepció ben estranya. Aquesta empresa nascuda el 2012, disposa de la xarxa més gran de concessionaris de l’Estat, amb més de 200 establiments, que no només estan ubicats a Espanya, sinó que també en tenen alguns a Portugal. La firma, amb seu a Madrid, és propietat de Luis Oliver Cornago Márquez i el 2024 va facturar més de 840 milions d’euros (més de 1.000 milions agregant totes les activitats i mercats), amb uns beneficis d’uns 38 milions.

Si hem parlat de Fernando Alonso, ara toca fer-ho del periodista més vinculat a aquest campió de l’automobilisme, com és Antonio Lobato Porras, conegut entre l’afició com a “el calb de la Fórmula 1”, i d’origen asturià, com el pilot. La firma que promociona amb insistència és Compramos tu Coche, mitjançant una sèrie d’anuncis on fa aparicions sobtades per preguntar “¿Sabes cuánto vale tu coche?”. Avui dia compten amb un centenar de botigues, de les quals vint són a Catalunya, el territori de tot l’Estat amb més implantació. Com en el cas anterior, l’empresa va néixer l’any 2012, però no a la península, sinó a Alemanya (no va arribar a l’Estat fins dos anys més tard). Les vendes de Compramos tu Coche s’enfilen fins als 38 milions i mig d’euros, amb un saldo positiu de poc més d’un milió. La companyia és en mans d’AUTO1 Group Operations SE, una firma amb seu a Berlin.

 

El 2016 va començar a operar el que es va considerar el primer e-commerce de compravenda de cotxes, Clicars. Des d’aleshores, el seu creixement ha estat imparable i avui dia presumeixen d’haver venut més de 60.000 vehicles. La idea bàsica del negoci és que tot el procés de compra sigui 100% electrònic. Tenir una relació amb client bàsicament a distància els permet disposar d’una xarxa de botigues físiques realment reduïda, de només sis establiments, cap d’ells a Catalunya. Després d’anys de caiguda en la facturació, el 2024 es van quedar als 317 milions d’euros en vendes, i no van aconseguir entrar en territori de números negres, sinó que es van apuntar pèrdues per gairebé tres milions. Els fundadors van ser Pablo Fernández i Carlos Rivera, però ara la totalitat del capital pertany al grup francès Aramis Group, que es proclama líder europeu en la venda en línia, amb uns ingressos anuals d’uns 2.500 milions d’euros.

Per la seva banda, Autohero és una companyia nascuda el 2020 i que opera a nou països europeus. Des de la data, acumulen ja més de 350.000 vehicles venuts. Les seves vendes a l’Estat són de 168 milions d’euros, amb unes pèrdues de més de dos milions. Igual que en el cas de Compramos tu Coche, el propietari últim de la firma és l’alemanya d’AUTO1 Group Operations SE.

Tant Autohero com Compramos tu Coche, dos dels negocis més coneguts al sector, pertanyen a l'alemanya AUTO1 Group Operations SE

Un altre dels grans en el sector és Ocasionplus, que compta amb una xarxa molt considerable de cent vint botigues físiques, tretze de les quals ubicades a Catalunya. El negoci va ser fundat el 2011 per part de Daniel Fernando Rodríguez Santos a la capital d’Espanya, on encara manté la seu. El fundador encara és el titular de tot el capital de la companyia. Les vendes (2024) s’enfilen fins als 558 milions d’euros, amb uns 30 milions de beneficis. Té una divisió de lloguer de cotxes anomenada Rentalplus.

Més enllà del que són les grans cadenes de compravenda de cotxes d’ocasió, en els darrers anys han crescut molt els anomenats agregadors, o pàgines web que tenen accés a tota l’oferta disponible, tant de cotxes usats com nous de trinca. N’hi ha alguns que tenen una història prou interessant per a donar-hi un cop d’ull. El més destacat és Coches.com, fundat per la família Arrola l’any 2003, i que amb el pas dels anys van incorporar com a inversors a Marek Fodor (fundador d’Atrapalo) i als creadors d’Idealista. L’èxit va ser tal, que el 2019 un terç de les compravendes de vehicles particulars de l’Estat es van fer a través d’aquesta web. La companyia va ser venuda al Santander (a la divisió de crèdits de consum, Santander Consumer Finance) l’any 2020. Amb la fortuna feta, Iñaki Arriola va transformar-se en un dels àngels inverors més coneguts del panorama estatal.

Amb un nom molt semblant trobem Coches.net, que va néixer molt abans, el 1996 com a revista automobilística digital. El propietari històric era la noruega Adevinta (abans coneguda com a Schibsted Classified Media), però recentment el fons EQT ha adquirit la matriu i tots els negocis que hi penjaven que, a més de Coches.net, són Fotocasa, Habitaclia, Milanuncios i InfoJobs. Dos portals bessons són Autocasión i AutoScout24, que van néixer per separat, però ara formen part del mateix grup, Vocento, el hòlding de mitjans de comunicació que té a la seva cartera el diari ABC, juntament amb divuit diaris locals i diverses revistes.

Finalment, cal fer un esment a Carwow, una multinacional que a la seva divisió espanyola té des del 2020 com a imatge pública al youtuber català Juan Francisco Calero Heras.